رئیس سازمان چای از پرداخت ۹۷ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: مابقی مطالبات تا پایان آذر به حساب چایکاران واریز می‌شود.

پرداخت ۹۷ درصد مطالبات چایکاران/مشکلی در فروش چای داخلی نداریمحبیب جهان ساز رئیس سازمان چای در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از پرداخت 97 درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: امسال ۱۱۲ هزار و ۷۳۶ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که تنها ۴ تا ۵ میلیارد تومان از این میزان به چایکاران پرداخت نشده است.

وی افزود: دولت تا تاریخ ۹ آبان، ۱۲۷.۶ میلیارد تومان مجموع مطالبات خود به چایکاران را پرداخت کرد و مابقی مربوط به کارخانه‌های چای سازی است که به مرور تا پایان آذر پرداخت می‌شود.

جهان ساز درباره آخرین وضعیت فروش چای خشک تولیدی بیان کرد: امسال از مجموع بهای برگ سبز، ۲۵ هزار و ۶۳۳ تن چای خشک تولید شد که به سبب افزایش کیفی و استقبال مردم از چای ایرانی، بخش اعظمی از چای تولیدی در بهار و تابستان به فروش رسیده است.


بیشتر بخوانید: نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای مصوب نشد/پرداخت 30 میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران


رئیس سازمان چای در پاسخ به این سوال که علت کمبود چای فله ایرانی در بازار و خرده فروشی‌ها تهران چیست، بیان کرد: سالانه ۱۰۵ هزارتن چای خشک در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد که تولید ۲۵ تا ۲۶ هزارتن چای در داخل، تنها جوابگوی یک چهارم مصرف داخل است.

به گفته وی هم اکنون بسته بندی برخی برند‌های ایرانی با خارجی در رقابت است و این طور نیست که چای ایرانی به سبب نبود بسته بندی مناسب، مشتری پسند نباشد.

جهان ساز در پایان قیمت فروش هر کیلو چای ایرانی را بسته به کیفیت و نوع ممتاز، قلمی، شکسته، لاروتی ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان در بازار اعلام کرد.

انتهای پیام/

قیمت فروش چای ایرانی بسته به کیفیت متغیر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار