رئیس سازمان چای گفت: تاکنون نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای مصوب نشده که انتظار می رود تا پایان بهمن نرخ جدید اعلام شود.

روز/نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای مصوب نشد/پرداخت 30 میلیارد تومان تسهیلات به چایکارانحبیب جهان ساز رئیس سازمان چای در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از پرداخت ۱۰۰ درصد مطالبات دولت به چایکاران خبرداد و گفت: دولت تا تاریخ ۹ آبان ۱۲۷.۶ میلیارد تومان مجموع مطالبات خود را به طور کامل به چایکاران پرداخت کرده است و کارخانه های چای سازی تنها ۸ میلیارد تومان از مطالباتشان باقی مانده که به مرور به حساب تولیدکنندگان واریز می شود.

وی افزود: امسال ۱۱۲ هزار و ۷۳۶ تن برگ سبز چای با ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده که از این میزان حدود ۲۵ هزار و ۶۳۳ تن چای خشک استحصال شده است.

جهان ساز درباره آخرین وضعیت فروش چای تولیدی بیان کرد: با توجه به افزایش کیفی چای تولیدی و استقبال مردم برای خرید، مشکلی در فروش وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: یک چهارم چای مصرفی تولید داخل است/پرداخت ۹۴ درصد از مطالبات چایکاران


رئیس سازمان چای با اشاره به آخرین وضعیت نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای بیان کرد: تاکنون نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای مصوب نشده است چرا که برای خرید برگ سبز چای علاوه بر اعلام نرخ باید سازوکارهای خرید مشخص شود.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد خود را به شورای اقتصاد داده است که انتظار می رود حداقل معادل با تورم نرخ خرید تضمینی تا پایان بهمن اعلام شود تا بتوان برنامه ریزی های لازم را برای خرید انجام داد.

جهان ساز در پایان درباره آخرین وضعیت تسهیلات به زراعی به چایکاران تصریح کرد: برای سال زراعی جاری از طریق صندوق تخصصی‌حمایت از صنعت چای ۳۰ میلیارد تومان تسهیلات به عنوان سرمایه در گردش با بهره ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

100 درصد مطالبات دولت به چایکاران پرداخت شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار