حسینی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

اهداف آمریکا با رژیم سعودی و صهیونیستی در منطقه هم سو است

سخنگوی اسبق وزارت امور خارجه گفت: مثلث آمریکایی، سعودی – صهیونیستی به دنبال ممانعت از استمرار ثبات و آرامش در منطقه هستند.


اهداف آمریکا با رژیم سعودی و صهیونیستی در منطقه هم سو است

به گزارش خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از تحولات مهمی که در روزهای اخیر در منطقه شاهد آن  بوده ایم مربوط به عادی سازی روابط  برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی است، به طوری‌که این روابط وارد کانال رسمی خود شده‌ و این در حالی است که  رژیم اشغالگر صهیونیستی  با حمایت صریح و آشکار آمریکا پایتخت خود را از تل آویو به قدس انتقال داد در شرایطی که دولت های عرب روزه سکوت گرفته بودند؛ با توجه به این مسئله و تغییر روند آشکار در رفتار برخی کشورهای مسلمان هم چون عربستان در قبال مسئله فلسطین  گفت‌وگویی با سید محمد حسینی سخنگوی سابق دستگاه دیپلماسی و سفیر پیشین ایران در رم ترتیب داده شده است که در ادامه می خوانید؛

سید محمد حسینی سخنگوی سابق وزارت امور خارجه و سفیر پیشین ایران در ایتالیا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،با اشاره به دخالت های آمریکا در منطقه و تحولات گسترده در سیاست خارجی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، اظهار کرد:در مورد  تغییر رویکر سیاست  برخی از کشورهای همسایه در قبال رژیم صهیونیستی را می توان دلایل  متعددی را مطرح کرد که از جمله آنها سابقه رفتاری این  کشورهاست چنانچه تعدادی از این کشورها از گذشته های دور، اعتقاد و باور چندانی به اهمیت و ضرورت دفاع از موضوع فلسطین به عنوان یک از موضوعات اصلی جهان اسلام یا حتی جهان عرب نیز نداشته اند. از همین رو در مواجهه با رژیم اشغالگر صهیونیستی و جرم و جنایت بیشماری که این رژیم بر ضد مردم مسلمان و عرب این سرزمین مقدس مرتکب شده ، همواره موضعی انفعالی و منافقانه داشته اند.

 

 سخنگوی سابق وزارت امور خارجه بیان کرد: در ارتباط با موضوع مقاومت نیروهای مردمی، مسلمان و عرب نیز وضعیت از این هم بدتر بوده است؛ سران برخی از این رژیم‌ها و بویژه رژیم سعودی ،در هنگام رویاروئی نیروهای مقاومت با نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی، همواره بطور پنهان و آشکار ،برضد مقاومت و به سمت حمایت و حتی تشویق صهیونیستها در سرکوب نیروهای مقاومت ، چرخیده اند.

 

سپس ادامه داد: غیر مردمی بودن این دولت ها نیز سهم مهمی در رفتار منافقانه این رژیم‌ها در قبال قضیه فلسطین و همچنین تعاملات پنهانی آنان با رژیم صهیونیستی داشته است.

 

سفیر پیشین ایران در رم افزود: کینه پایان ناپذیر برخی از سران دولت های حاشیه خلیج فارس با ایران و نظام جمهوری اسلامی ،از اولین روزهای پیروزی انقلاب تا کنون ادامه داشته و  درمواقعی شکل و شیوه یا شدت و ضعف آن تغییر کرده است؛ این رویکرد ضدایرانی بویژه در سال های اخیر که از عمق  بیشتری برخوردار بوده نیز سبب نزدیکی افزونتر و بی پرواتر این رژیم ها به رژیم صهیونیستی شده است.

 

حسینی ادامه داد: اقتدار جمهوری اسلامی و توسعه نفوذ سیاسی- معنوی ایران در منطقه از یکسو و شکست‌های پی در پی سیاست‌های جاه طلبانه و جنگ طلبانه رژیم سعودی و برخی از همراهان منطقه ای آن ، همراه با استیصال ، سردرگمی و ضعف مفرط رژیم صهیونیستی از سوی دیگر،موجب گره خوردن اهداف و منافع نامشروع آنان علیه ملت ایران شده است.

 

وی با اشاره به سیاست‌های کلان و راهبردی  آمریکا در منطقه غرب آسیا و سیاست‌های خصمانه  دولت این کشور علیه ایران، اضافه کرد: تشویق و حمایت از هر دو رژیم صهیونیستی و سعودی در منطقه  در  راستای عملیاتی سازی سیاست های  استکباری این کشور  تعریف می شود.

 

سخنگوی اسبق دستگاه دیپلماسی تصریح کرد:رژیم سعودی و برخی از کشورهای عربی در اقدامی هماهنگ با آمریکا در تلاش هستند تا همزمان با  جایگزینی جمهوری اسلامی با رژیم جعلی اسرائیل به عنوان عامل اساسی ناامنی و بی ثباتی و تهدید اصلی صلح و امنیت منطقه ای، روابط خود با تل آویو  را   عادی تر و آشکارتر از گذشته دنبال نمایند.

 

حسینی با بیان اینکه گروه‌های تروریستی داعش ، جبهه النصره و گروه های مشابه که  با هدف گیری مشترک قصد به دست گرفتن قدرت و حکومت را در سوریه و عراق داشتند ،تولید مشترک آمریکا و رژیم های سعودی و صهیونیستی بوده‌است،تاکید کرد: حمایتهای مستقیم و غیرمستقیم مالی، نظامی ، سیاسی و درمانی از این گروهها توسط آمریکا و هم پیمانان منطقه ای اش ، امری غیرقابل انکار و فراموش ناشدنی است.

 

وی تشریح کرد:باوجود شکست سنگینی که از سوی محور  مقاومت  بر  جریان‌های  تروریستی تحمیل شد، اما همچنان باقیمانده آنها تحت حمایت ، مدیریت و هدایت مثلث سعوی –آمریکایی و صهیونیستی  قرار دارد  تا از بازگشت ثبات و آرامش به منطقه ممانعت نمایند و هسته های تروریستی  را در صورت لزوم به نقاط دیگری از جمله  افغانستان منتقل کنند.

 

حسینی تاکید کرد: زمانی که نیروهای نیابتی در دستیابی به اهداف خود در منطقه  ناکام می ماندند ، نیروهای آمریکایی مستقیما وارد کارزار شده و برای حل مشکل آنان و تقویت روحیه و یا فراری دادن شان از تنگنا و محاصره اقدام می کنند.


سفیر پیشین ایران در ایتالیا  بیان کرد:وضعیتی که ما در یمن مشاهده می کنیم حاصل  ائتلافی ظالمانه با محوریت رژیم سعودی و تحت حمایت بی قید و شرط آمریکا شکل گرفته  که بیش از چهارسال است مجموعه ای از جنایات جنگی و ضد بشری را مرتکب می شوند و دهها هزار نفر را به خاک و خون کشیده و در معرض نابودی و مرگ تدریجی قرار داده اند.

 
وی در پایان تاکید کرد: برخلاف اهداف و برنامه های آمریکا،رژیم صهیونیستی  و سعودی برای  آینده به شکل دیگری رقم خواهد خورد، زیرا روند جاری تحولات این نوید را می دهد که در صورت استمرار ایستادگی و مقاومت بی نظیر ملت یمن، در عرصه میدانی و مذاکراتی، شاهد تکرار پیروزی معجزه آسای دیگری   خواهیم بود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار