مزیت ممتاز نصر قابلیت عبور از کشتی های با زره نیمه سنگین و وزن حدود 3 هزار تن است؛ در واقع کروز نصر پس از عبور از زره شناور منفجر می شود و شناور متخاصم را منهدم می کند.


به گزارش خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

در شرایطی که قدرت نظامی بازدارنده ایران و توان مقابله کشور با هر گونه تهدید نظامی این روز‌ها محور بحث روز است. بررسی تکنولوژی موشک‌های ایران نشان می‌دهد که برد این موشک‌ها به دورترین نقاط اروپا و بیش از ۷۰ درصد آسیا می‌رسد و این توان دفاعی باعث نا امیدی دشمنان در حمله نظامی به خاک و تاسیسات حیاتی کشورمان شده است.

یکی از موثرترین سلاح‌ها در میدان‌های نبرد که توانایی ضربات سنگین و مهلک در زمین، هوا و دریا را دارند موشک‌ها هستند و یکی از اعضای این خانواده موشک‌های کروز هستند.

موشک کروز نصر

سامانه (لانچر) موشک کروز نصر

موشک کروز نوعی موشک و نوعی هواگرد بی‌سرنشین هدایت شونده بوده که مسیر آن تا رسیدن به هدف قابل تغییر و هدایت است. در اغلب سامانه‌های کروز از نوعی موتور جت استفاده می‌شود، در حالی که موشک‌های دیگر از موتور راکتی استفاده می‌کنند.

موشک‌های کروز معمولاً تمام مسیر خود را در ارتفاع بسیار پائین (برای جلوگیری از تشخیص توسط رادار‌های دشمن) و با سرعت تقریباً ثابت با سرعت مافوق صوت یا نزدیک به صوت طی می‌کنند. تفاوت موشک کروز با پهپاد این است که کروز‌ها فقط به عنوان یک سلاح استفاده می‌شوند و کلاهک جنگی بخشی از بدنه آنهاست.

با توجه به لختی اولیه در هدایت موشک کروز، این امکان وجود دارد که موشک صد‌ها متر از مسیر منحرف شود. زیرا اگر چه با هدایت از این نوع لختی امکان انحراف برای موشکی که ده‌ها دقیقه پرواز می‌کند کم است، ولی برای موشکی که ساعت‌ها باید ادامه طریق دهد مناسب نیست. برای رفع عیب باید نوعی تصحیح در مسیر انجام شود تا در عمل مکمل هدایت اصلی آن باشد.

موشک کروز نصر

چند فروند موشک کروز هواپایه نصر

یکی از مهم‌ترین نکات درباره موشک کروز پرواز طولانی مدت این موشک است. به همین دلیل ممکن است توسط سامانه‌های منحرف کننده پدافندی دشمن، با وضعیت حرکت لختی موشک در طول مسیر امکان انحراف از چند متر تا چند صد متر وجود داشته باشد، البته با وجود سامانه‌هایی نظیر سامانه انطباق متقابل پشت سر هم جغرافیایی، سامانه سی دی اس و سامانه جی پی اس احتمال این مورد بسیار کاهش می‌باید.

موشک‌های کروز دارای چهار مولفه عمده هستند؛ اولین مولفه موشک‌های کروز استفاده از نیروی آیرودینامیکی در طبقات پایین جو (۳۰ کیلومتر یا ۱۰۰۰۰ پا) است.

دومین مولفه این موشک‌ها توانایی تغییر مسیر و ارتفاع حرکت خود در طول مسیر حرکت است. سومین مولفه موشک‌های کروز، برد بیش از۵۰ کیلومتری آنهاست. آخرین و مهم‌ترین ویژگی و مولفه آن‌ها قابلیت هدایت مداوم در طول مسیر به سوی هدف نهایی‌ست.

موشک کروز موشکی به دلیل راهبردی بودن قابلیت پنهان شدن از دید رادار‌های دشمن به دلیل سطح مقطع کوچک، دارابودن موتور توربوفن با تابش حرارتی کم و سطح پرواز پایین را داراست. موشک‌های کروز را می‌توان از نظر اندازه، سرعت (فراصوتی یا فروصوتی) و نحوه پرتاب تقسیم‌بندی کرد. موشک‌های کروز بسته به شیوهٔ پرتاب به سه دسته هواپایه، دریاپایه و زمین پایه تقسیم می‌شوند.

قاتل ایرانیِ شناورهای 3هزار تُنی دشمنان را بیشتر بشناسیم

موشک کروز نصر

موشک کروز نصر، یکی دیگر از موشک‌های ساخت متخصصان داخلی کشورمان است که از انواع موشک‌های هوا پایه و ضدکشتی است که از آن برای انهدام اهداف دریایی نظیر ناوها، ناوشکن ها، زیردریایی‌ها و یا هر شناور سطحی و زیرسطحی استفاده می‌شود. موشک نصر ساخت صنایع دفاع بوده و یکی از پروژه‌های جهاد خودکفایی نیرو‌های مسلح کشورمان است که برای اولین بار در سال ۹۴ توسط سردار حسین دهقان وزیر وقت دفاع رونمایی و معرفی شد. موشک نصر1 قادر است شناورهای 3 هزار تنی را منهدم کند.

اصلی‎ترین تفاوت این موشک با نمونه های مشهوری چون کوثر و ظفر، میزان بالای سرجنگی است که قدرت تخریب بسیار بالایی برای آن ایجاد می کند. موشک کروز نصر، جرمی در حدود ۳۵۰ کیلوگرم داشته و دارای یک سر جنگی به وزن ۱۳۰ کیلوگرم می‌باشد که این سر جنگی قدرت تخریب ۴.۵ برابری نسبت به سرجنگی موشک کوثر دارد. موشک هوشمند و کروز نصر با قرار گرفتن در لایه های دفاع ساحلی مکمل خوبی برای پدافند ساحلی در کنار سامانه های توپخانه ای است که قابلیت انهدام شناورهای نفوذکننده به آب های ساحلی جمهوری اسلامی را دارد.

موشک کروز نصر

موشک کروز هواپایه نصر

سردار حسین دهقان وزیر وقت دفاع در حاشیه افتتاح این خط تولید طی سخنانی، توسعه توان موشکی در راستای تقویت قدرت رزمی نیرو‌های مسلح و افزایش سطح بازدارندگی موثر را از راهبرد‌های اصلی وزارت دفاع ذکر کرد و افزود: موشک کروز نصر هواپایه در همین ارتباط طراحی و در خط تولید قرار گرفته است. دهقان درباره توانایی نصر گفت که با بهره برداری از موشک نصر هواپایه در نیرو‌های هوایی ارتش و سپاه توان عملیاتی و قدرت تاکتیکی این نیرو‌ها به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

موشک کروز نصر

موشک کروز هواپایه نصر

موشک کروز نصر قابلیت جستجوی راداری و دقت بسیار بالایی در انهدام اهداف مورد نظر دارد. یکی از ویژگی‌های بارز این موشک که تحسین همگان را برانگیخته، مجهز بودن این موشک به سیستم کامپیوتری هدایت موشک بوده که با بهره گیری از آن دقت اصابت موشک به نحو قابل توجهی افزایش می‌یابد.

نصر قابلیت نصب بر روی هلیکوپتر و سایر جنگنده‌ها نظیر بالگرد‌های میل ۱۷، ۲۰۶ و جنگنده‌های فانتوم را داراست. موشک کروز نصر را می‌توان از انواع سکو‌های پرتاب ساحلی و شناور‌های موشک انداز هم شلیک کرد. مزیت ممتاز نصر قابلیت عبور از کشتی های با زره نیمه سنگین تا وزن سه تن است؛ در واقع کروز نصر پس از عبور از زره شناور منفجر می شود و شناور متخاصم را منهدم می کند.

پایگاه خبری ایران پراجکت  در آن روزها در گزارشی به مراسم رونمایی از موشک کروز نصر هواپایه با حضور سردار دهقان وزیر سابق دفاع پرداخت که در متن این گزارش با اشاره به سخنان وی درباره موشک نصر نوشت که این موشک قابلیت نصب بر روی انواع جت جنگنده را دارد. در ادامه این گزارش، یکی از ویژگی های این موشک ساخته شده توسط متخصصان داخلی کشورمان قدرت تخریب و دقت بسیار بالا ذکر شده است.

 

موشک کروز نصر

موفقیت دانشمندان و طراحان ایرانی امروزه به همگان ثابت شده است و اکنون شاهد این هستیم که ایران در بسیاری از زمینه‌ها خودکفا شده است. اعمال تحریم‌های خصمانه علیه کشورمان نیز نتوانست کاری از پیش ببرد و تهران توانست یکه و تنها راه خود را در حوزه دفاعی ادامه دهد.

کشور ما طی سال‌های اخیر توانسته است طیف متنوعی از موشک‌های بالستیک با ویژگی‌های متفاوت برای مقابله با انواع تهدیدات را طراحی و تولید کند که به همین سبب به یکی از قدرت‌های موشکی جهان و منطقه غرب آسیا تبدیل شده است. توانمندی نظامی و دفاعی کشور، بدون شک یکی از مهم ‏ترین محور‌های راهبرد نظامی جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با تهدیدات است. همینطور بر اساس مولفه‌های قدرت، توان موشکی به عنوان یکی از مهمترین عامل بازدارنده تهاجم نظامی قرار دارد که کشور ما به خوبی از آن برخوردار است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسین نوری
۱۱:۴۶ ۳۰ دی ۱۳۹۷
سلام تمام این اقتداروپیشرفت رامدیون ولایت فقیه هستیم که فرماندهی کل قوارا عهده دارهستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
خوبه امکانات برای دفاع از کشور داشته باشیم و ای کاش یک قاتلی هم برای اختلاسگران (دزدها) و کسانی که به عناوین مختلف سرمایه های کشور را به فنا میدهند وجود داشت به نظر من باید همه آنها را اعدام و اموالشان را مصادره کرد
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۰۰:۲۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
امنیت بالاترین نعمته،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
انشالله با کمک نیروهای سپاه دشمنان اسلام از جمله تروریست هارو نابود می کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
سلام درود بر شما کور بشه چشمی که کر بشه گوشی که لال بشه زبانی که نمی تونه اینهمه پیشرفت ایران اسلامی را ببینه فقط یک پیشنهاد دارم که این مو شکها را روی خودروهای زرهی نصب کنید که ابهت بیشتری دارند درود بر سپاه با غیرت درود بر ارتش دلاور خودرو سازی هم باید داد تحویل سپاس و ارتش چون دیگه خودرو سازان دارن گنجشک بجای قناری رنگ میکنند میدن مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
افتخار واقتدار همراه بااستقامت بدست می آید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
اگه بقیه ارگان ها و نهادها هم با روحیه جهادی و انقلابی اداره بشن نتیجه همین میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
موشک هوا پایه نصر پیچیده تر و پیشرفته تر از زمین پایه قادر است . موشک زمین پایه قادر قادر است با پایه روی زمین بایستد اما هواپایه نصر قادر است با پایه روی هوا بایستد . ازاین رو از آپشن های بیشتری برخورداراست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
بودجه هیچ کشوری در جهان نامحدود نیست.
کشوری موفق در جهان است که از بودجه محدود خود بهینه استفاده کند.
اگر از دستاوردهای نظامی خود نتوانیم در بخش اقتصادی استفاده کنیم و اقتصاد خود را توسعه بدهیم
ممکن است نهایتا علیرغم قدرت نظامی در بعد اقتصادی و جتماعی شکست بخوریم.
لازم است محیط بین المللی را برای خود کم هزینه تر کنیم.
مذاکرات با امریکا را ولو بی نتیجه را آغاز کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۵ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
کی میخواید درس عبرت بگیرید امثال شما
بابا آمریکا قابل اعتماد نیست.زیر قولش میزنه.امام خمینی گفت گوش نکردید
رهبری گفت گوش نکردید

در دولت اقای روحانی هم 3 سال مذاکره کردید اخرش شد این
بازم میگی باید بریم مذاکره کنیم؟ کی میخواید درس عبرت بگیرید.خستمون کردید خداییش شماها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
اگر سپاه نبود كشور هم نبود امام خميني
سپاه هم از متن مردم پاك و مؤمن بوجود امد. زنده باد مردم مؤمن وپاك ايران زمين كه توكلش بخداست و توسلش به چهارده معصوم است. واين رمز موفقيت ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
درود
Iran (Islamic Republic of)
ن
۱۹:۱۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
بسم تعالی
رحمت خدا برروح شهیدان که ما را به قدرت دفاعی رساندند قدرت دفاعی کشور عزیز ایران بر همه چیز الویت دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
مدیریت جهادی باعث تحولات شگرف در صنعت هسته ای، موشکی و هوافضا شد. در صنعت نفت، پتروشیمی و خودرو سازی، مدیریت جهادی وجود ندارد. صنعت خودرو سازی می توانست در زمان تحریم به داد مردم برسد اما دیدید که در اوج نیاز، صحنه را خالی کرد و این وضعیت کماکان ادامه دارد.
Iran (Islamic Republic of)
حمزه
۱۸:۱۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
مسئول نان تو سفره دولت و مجلس هستند که از قضا این دو رو هم خودمون انتخاب میکنیم. پس از ماست که برماست. نیروهای نظامی وظیفشون ارزون کردن یخچال و... نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
امنیت خیلی خوبه به شرطی که نانی در سفره باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
ما شا الله ، به کوری آل شیطان که با هر پیشرفت ایران از دق هزاران بار می میرد
Iran (Islamic Republic of)
عباس فیروزپور
۱۶:۳۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
پیشرفتهای نظامی ما آدم را یاد شکنجه آپولوی ساواک می اندازد آمریکا بخواهد از عصبانیت پیشرفت نظامی ما داد بکشد توی گوش اقتصادش می پیچد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
درود بر سپاه خدایا چنان کن که سپاه وارد خودرو سازی کشور بشود واین صنعت را از دست خائن های فرانسوی در بیاورد
Iran (Islamic Republic of)
شکار چی
۱۳:۴۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
اجرکم الله
-
ایران
۱۳:۴۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
جالبه موشک ایرانی سوار بر خودوری اروپایی ، همت کنید صنعت خودرو رو متحول کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
چرا سپاه به معضلاتی مانند خودرو ومسکن و...... که دستاوردها واهداف انقلاب رو هدف گرفته وباعث شده مردم دلسرد شوند ورود نمیکند به خصوص خودرو ومواد اولیه تولیدات استراتژیک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
درود بر سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
منم با حرف شما کاملا موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
چه میشد اگرسپاه مملکت را اداره میکرد
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۱۳:۳۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
عشقه سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
درود سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
حرف حساب رو گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
درود بر سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
قدرت باید همیشه در دست فرهیختگان و دانشمندان و دانشگاهیان
و اندیشمندان و بشر دوستان باشد
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا
۱۳:۰۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
هرچند زحمات دست اندرکاران اقتدار موشکی ؛ بسیار قابل تقدیر است یکی همین خودروی حمل موشک که بارها به رنگ های دیگر ، از جمله سفید و قرمز بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
درود
-
مهندس
۱۲:۴۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
زنده باد ایران و ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
عادل حزباوی
۱۲:۳۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
درود برتلاشگران عرضه امنیت که ثبات وامنیت ما مرهون ایناست
دمتون گرم ارتش وسپاه مقتدر ما
هرچی میتونید در ساخت تجهیزات پیشرفت کنید تا ازقافله عقب نمونیم و گستاخیای دیگرون برای ما اهمیت نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
چه میشد اگرسپاه مملکت را اداره میکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
انشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
آری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
موافقم
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
ایران عشقه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
درسته موشک لازمه وواجب من هم افتخار میکنم ولی پژو پارس شده ۱۰۰میلیون
Germany
روزبه
۱۶:۴۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
سلام
اگر اینطور بود عربستان فقط در یک معامله تسلیحاتی 110 میلیارد دلار تجهیزات از آمریکا نمیخرید. .. یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
درسته موشک لازمه وواجب من هم افتخار میکنم ولی پژو پارس شده ۱۰۰میلیون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
بودجه تمام ارگان های تنها 3% از کل بودجه کشور رو شامل میشه - شما اون 97% رو نمیبینی و فقط دنبال این 3% هستی؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۴۷ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
جالبه تکنولوژی پیچیده موشک کروزتولید داخل داریم ولی برای تولید چندتا سنسور پیش پا افتاده خودرو موندیم چه کنیم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
بودجه ارگان های نظامی 3% هستش -
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
درود بر سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۹ آذر ۱۳۹۷
ما امنیت کشورمونو مدیون سپاه هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
این موشکها فقط دارای مواد منفجره است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
پس میخواستی چی داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
با سلام خدمت نیروهای مسلح کشور از جمله ارتش و سپاه عزیز . عاقا بنده درخواست رسمی دارم نیروهای نظامی یک شرکت خودروسازی هم سبک و هم سنگین تاسیس کنند دیگه از دست محصولات بی کیفیت و گران قیمت ایرانخودرو سایپا خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
عقل چیز خوبیه کیفیت این موشک ها باخودروهای ما هیچ فرقی نمیکنه فقط خودرو چون خیلی باهاش سروکار داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
آقایی که نظر داده باید بداند که موشک از فاصله چندین کیلومتری به سوی یک هدف خاص کوچک هدایت شده و به آن اصابت میکند پس قابل مقایسه با یک خودرو آنهم نوع ایرانیش نیست . .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
آفرین ماشاالله
Canada
ناصر
۰۹:۲۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
مبلغ وام ازدواج امسال بیشتر شد و مجموع وام زوجین شد30تومن ولی یه یخچال به تنهایی شده 35تومن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
اولا نظرت چه ربطی به این مطلب داره؟ دوما - مگه مجبوری بهترین یخچال توی کشور رو بخری ( که اونم بعید میدونم قیمتش اینقدر گرون باشه )
سوما : ما خودمون الان یه یخچال خوب خریدیم 1.5 تومن - چخچال قبلی رو هم فروختیم 200 هزار تومن - هر چند همون قبلی هم خوب بود خداییش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
واقعاً از نظر بجا و مهمتون نهایت تشکر را دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
این بنده خدا درزندگیش فقط یخچال نیاز داره بقیه تلوزیون فرش لباسشویی ووووووواسه اینها لازم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
بانظر شما موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
یخچال 35 میلیونی که قراره توش خالی باشه بهتره نباشه .من ترجیح میدم یه یخچال 1.5 میلیونی پر داشته باشم .
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۹:۱۴ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
این موشک و حداقل روی یک خودرو نظامی نصب میکردن چهره بهتری داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
سلام دیگه نمی شد براحتی حملش کرد ولی بااین ماشین مثل بقیه بارهاحمل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
داداش وقتی میگی زمین پایه یعنی لانچر ان روی بنز ده چرخ نصب شده و قابل جابجا شدنه
United States of America
ناشناس
۲۲:۵۵ ۱۸ آذر ۱۳۹۷
ماشینهای سه محوره و شش درشش مرسدس بنز "زتروس" و"یونیماگ" به عنوان خودروی جنگی ونظامی حرف نداره که همون نهصدویازده های قدیمی جانسخت اولین نمونه وسری درایران بود ولی این نسل پیشرفته زمین تاآسمون فرق داره وفیلم قابلیتهاش توآپارات هست،ببینیدضرری نداره
آخرین اخبار