رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی، از تولید ۹۰ تا ۹۵ درصد ماشین‌های کشاورزی حفاظتی در داخل خبر داد.

95 درصد ماشین‌های کشاورزی حفاظتی در داخل تولید می‌شود/ تحریم‌ها بر صنعت ماشین آلات تأثیری ندارد به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه همایش روز جهانی خاک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به آن که نسل مکانیزاسیون در حفاظت از خاک بر هیچ کس پوشیده نیست از این رو توجه به توسعه مکانیزاسیون و بهسازی و اصلاح ساختمان خاک از اولویت‌های اصلی ما به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر 2 میلیون هکتار از اراضی تحت عملیات خاک ورزی قرار گرفت، افزود:  با سرمایه گذاری مناسب در این بخش، تمامی ماشین آلات که منجر به کمتر بر هم خوردن خاک می‌شود، توسط صنعتگران داخل تولید شد که قیمت آن یک چهارم یا یک پنجم قیمت‌های جهانی است.

عباسی از تولید و توزیع  ماشین خاک ورزی طی پنج سال اخیر در داخل خبر داد و گفت:‌ همچنین باب صادرات آن به کشورهای همسایه باز شده است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی، با اشاره به اینکه هم اکنون در 20 تا 25 درصد اراضی، عملیات کم خاک ورزی صورت می گیرد، بیان کرد: این در حالی است که تا پایان برنامه ششم توسعه در نظر داریم این رقم را به 40 تا 50 درصد اراضی توسعه دهیم چرا که این امر علاوه در کاهش مصرف سوخت تراکتورها مزایای فنی و اقتصادی متعددی نیز دربر دارد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 6 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری از ابتدای دولت یازدهم در بخش مکانیزاسیون صورت گرفته است، افزود: علی رغم تمامی ناملایمات و تحریم‌های ظالمانه طی 8 الی 9 ماه گذشته بیش از 550 هزار میلیارد تومان تسهیلات جذب این بخش شده است که 10 تا 15 درصد این مبلغ به حوزه ماشین‌های کشاورزی حفاظتی اختصاص یافته است.

عباسی وی با اشاره به اینکه بیش از 90 درصد ماشین‌های کشاورزی حفاظتی در داخل تولید می‌شود، گفت: بر این اساس قیمت این ماشین آلات تنها 20 تا 25 درصد در داخل افزایش یافته است که این نرخ کاملا منطقی است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در پایان با اشاره به اینکه اعمال تحریم‌های ظالمانه تأثیری بر صنعت ماشین آلات کشاورزی و مکانیزاسیون نداشته است،تصریح کرد:‌ با توجه به آن که درصد کمی از ماشین‌های بخش کشاورزی وارداتی است از این رو در حال پیگیری هستیم تا با اختصاص ارز 4200 تومانی از افزایش غیرمتعارف قیمت جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

صادرات ماشین آلات خاک ورزی در دستور کار قرار گرفت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار