مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مستمری ۱۹ نفر از هنرمندان معمر از کارافتاده استان از طریق صندوق اعتباری هنر برقرار شد.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جلال قلعه شاخانی در کمیته صندوق اعتباری هنر استان گفت: هنرمندانی که حداقل ۲۰ سال سابقه فعالیت هنری در رشته‌های شعر، ادبیات داستانی، تئاتر، سینما، موسیقی و هنر‌های تجسمی را داشته باشند، از مزایای طرح کمک مستمری بهره‌مند می‌شوند.
وی گفت: بر همین اساس پرونده ۲۲ نفر از هنرمندان معمر استان برای برقراری مستمری به صندوق اعتباری هنر ارسال شد که با پیگری‌های انجام شده ۱۹ نفر از این تعداد مشمول دریافت کمک هزینه مستمری از کار افتادگی شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان اینکه کار شناسایی هنرمندان مشمول طرح کمک مستمری در سطح استان همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: عدم قدرت برای تأمین حداقل معاش بنا به کهولت سن، عائله‌مندی، بیماری، از کارافتادگی و نیاز اقتصادی، عدم‌دریافت مستمری از محل دیگر و دارا بودن ۲۰ سال سابقه هنری از شرایط مشمولان این طرح است.

وی به تعداد اعضای این صندوق در استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر یک‌هزار و ۶۰۳ نفر از هنرمندان و نویسندگان استان به عضویت صندوق اعتباری هنر درآمده‌اند و این در حالی است که از تیرماه امسال سامانه عضویت صندوق بسته شده است.

انتهای پیام/م

عضویت  یک‌هزار و ۶۰۳ نفر از هنرمندان و نویسندگان کردستانی درصندوق اعتباری هنر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.