با همکاری و مساعدت قضات 10 زندانی از بازداشتگاه موقت کرمان آزاد شدند.

آزادی ۱۰ زندانی از بازداشتگاه موقت کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، صبح امروز در راستای سیاست های عالی دستگاه قضایی مبنی بر رفع مشکلات قضایی مددجویان زندانی ، رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان،به همراه جمعی از معاونین ضمن بازدید از بخش های مختلف بازداشتگاه موقت کرمان با مددجویان دیدار چهره به چهره نمودند و با ارشادات وهمکاری ومساعدت قضات 10زندانی از بازداشتگاه موقت کرمان آزاد شدند.

 رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان گفت:در حال حاضر 2هزار پرونده تقسیط مهریه در دادگستری شهر کرمان داریم که با اتخاذ تدبیر قضائی مناسب از زندانی شدن هزار نفر به دلیل عجز از پرداخت سکه تعیین شده در کرمان جلوگیری شده است

محمد امیر ابراهیمی افزود :پس از افزایش قیمت سکه با ارائه راهکاری قضائی واداری از زندانی شدن هزار نفر که بدلیل رشد قیمت سکه و عدم توانایی در پرداخت آن می بایست به زندان بروند جلوگیری بعمل آمد.

این مقام قضائی گفت :در راستای قانون و بخش نامه ریاست معزز قوه قضائیه، وقت فوق العاده رسیدگی به تقاضای اعسار و تعدیل زندانیان در دادگاه انجام خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت :در این دیدار چهره به چهره با زندانیان، در خصوص اعسار و تعدیل اعسار مشاوره و راهنمایی داده شد و به سوالات حقوقی و قضائی آنان پاسخ داده و دستورات قضائی لازم جهت حل مشکلات قضائی زندانیان صادر گردید.

رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان ضمن بازدید و بررسی عملکرد شورای حل اختلاف مستقر در بازداشتگاه، افزود :اقدامات و پیگیری های بازداشتگاه در جهت تسریع در آزادی زندانیان قابل تقدیر است و این کار خداپسندانه در راستای رهنمود های ائمه (ع)که همواره مردم را دعوت به صلح وسازش می نمودند انجام می پذیرد و این امر منجر به حل ریشه ای اختلافات می شود

در ادامه ولی اختیار آبادی رئیس بازداشتگاه موقت ضمن ارائه گزارشی از آمار مددجویان،نحوه آموزش،فعالیتهای فرهنگی و اقدامات قضایی انجام شده ،گفت: حضور مسئولین قضایی در بازداشتگاه موجب تسریع در حل و پیگیری مشکلات قضایی متهمین شده و تأثیر عمیقی بر روحیه مددجویان دارد.

گفتنی است در این بازدید آقایان مختاری معاون رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب کرمان، سلیمانی،معاون اصلاح و تربیت سازمان زندان های کرمان و موسوی قوام،مدیر عامل ستاد دیه رئیس کل محاکم عمومی و انقلاب کرمان را همراهی نمودند.

شایان ذکر است در این بازدید مقرر گردید در راستای حفظ حقوق شهروندی،مسئول اجرای احکام حقوقی دادگستری خارج از ساعت اداری جهت تسریع در روند رفع مشکلات قضایی زندانیان به بازداشتگاه مراجعه و در عصر همان روز اقدامات لازم صورت خواهد پذیرفت.


انتهای پیام/س

 

 2هزار پرونده تقسیط مهریه در دادگستری شهر کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار