رئیس هیئت ملی مذاکره‌کننده یمن در آستانه آغاز مذاکرات سوئد، ضمن تاکید بر تلاش برای دستیابی به صلح اعلام کرد نیرو‌های یمنی باید در مقابل متجاوزان هوشیار باشند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، محمد عبدالسلام، رئیس هیئت ملی مذاکره‌کننده یمن، تأکید کرد این هیئت از هیچ تلاشی برای موفقیت رایزنی‌ها و برقراری صلح دریغ نخواهد کرد.

او در توییتی پیش از عزیمت به سوئد برای شرکت در نشست صلح اعلام کرد هیئت یمنی از هیچ تلاشی برای موفقیت رایزنی‌ها و برقراری صلح و پایان دادن به این تجاوز و شکستن محاصره دریغ نخواهد کرد.

رئیس هیئت ملی مذاکره‌کننده یمن تاکید کرد: «آغوش ما به روی صلح باز است، اما در عین حال از ارتش و نیرو‌های امنیتی و کمیته‌های مردمی می‌خواهیم در برابر هرگونه تنش‌آفرینی هوشیار باشند چرا که متجاوزان از صبح دیروز حملات نظامی خود را تشدید کرده‌اند.»

از سوی دیگر، سرتیپ یحیی السریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، نیز درباره پیامد‌های تشدید حملات متجاوزان و مزدوران آنان در تعدادی از جبهه‌ها در یمن آن هم پس از عزیمت هیئت یمنی برای شرکت در رایزنی‌های سوئد هشدار داد.

او گفت: نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی ۲۴ ساعت گذشته چندین پیشروی و تلاش برای نفوذ متجاوزان و مزدوران سعودی را از جمله در منطقه سهی در جبهه نهم (در استان صنعاء) که همراه با بیش از ۵۰ نوبت حمله جنگنده‌های متجاوزان بوده است خنثی کرده‌اند و نیمی از این بمباران‌ها نیز به منطقه نهم بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار