رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: واحد‌های صنفی با تجمیع می‌توانند تسهیلات ارزان قیمت نیز دریافت کنند که در نتیجه با زنجیره تولید، توزیع، نظارت و بازاریابی خوبی می‌توانند داشته باشند.

واحد‌های صنفی با تجمیع می‌توانند تسهیلات ارزان قیمت دریافت کنندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نعمت الله ترکی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران در نشست شورای توسعه استان تهران در رابطه با ساماندهی واحد‌های صنفی استان تهران اظهار کرد: بر اساس آمار اتاق اصناف ایران حدود ۳ میلیون واحد صنفی در سطح کشور فعالیت دارند که از این تعداد حدود ۶۵۰ هزار واحد صنفی در استان تهران است که از تعداد ۶۵۰ هزار واحد حدود ۲۲۰ هزار واحد صنفی به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: فعالیت غیر مجاز واحد‌های صنفی به معنای نا بسامانی جدی در همه زمینه است که می‌تواند مشکلاتی را ایجاد کند و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و همچنین کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها بر اساس مصوبه ایجاد شده از ابتدای امر ساماندهی این واحد‌ها را در اولویت قرار داده است.

ترکی گفت:واحد‌های صنفی مجوز دار که در مناطق مختلف پراکنده هستند را باید متمرکز و یک مجموعه و ناحیه صنفی ایجاد کنیم تا ساماندهی شوند.

وی افزود: واحد‌های صنفی با تجمیع می‌توانند تسهیلات ارزان قیمت نیز دریافت کنند که در نتیجه با زنجیره تولید، توزیع، نظارت و بازاریابی خوبی می‌توانند داشته باشند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تصریح کرد: اولین طرح تجمیع واحد‌های صنفی در شهرستان قرچک صورت گرفت که در زمینی به حدود ۷۵۰ هزار هکتار در شهرک صنعتی قرچک ایجاد شد و از این رقم حدود ۳۰۰ هزار هکتار تنها به واحد‌های صنفی اختصاص یافته است.

وی افزود: دومین واحد صنفی که در حوزه شهرک صنعتی شمس آباد تهران است که حدود ۲۶۷ واحد در این شهرک به صورت آماده ساخته و تحویل داده شد.

ترکی تصریح کرد: در شهرستان اسلامشهر نیز بیش از هزار واحد صنفی به صورت پراکنده فعالیت می‌کنند که می‌توانند با درخواست تجمیع در قالب یک واحد صنفی مجموعه‌ای را ایجاد کنند.

وی ادامه داد:در شهرستان بهارستان نیز بیش از ۱۴۰۰ واحد صنفی فعالیت دارند که تمام این‌ها را می‌توانیم در قالب سند توسعه برنامه استان تهران آغاز کنیم.

ترکی گفت: تهیه سند برنامه توسعه روستایی است که او در آنجا علاوه بر سند توسعه، توسعه اشتغال روستایی نیز مطرح است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار