مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: جمعیت روستایی استان تهران زیر ۱۰ درصد است، اما با حدود یک میلیون و صد هزار نفر از بسیاری از استان‌های دیگر جمعیت بیشتری دارد.

آمادگی تشکیل کارگروه برای بازنگری طرح هادی روستاییبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نادر محمدزاده مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با بیان اینکه روستا‌ها واقعیت استان تهران هستند اظهار کرد: هرچند جمعیت روستایی استان تهران زیر ۱۰ درصد است، اما با حدود یک میلیون و صد هزار نفر از بسیاری از استان‌های دیگر جمعیت بیشتری دارد.

وی افزود: آمادگی داریم کارگروه مشترک آمایش تشکیل شود تا بسیاری از مشکلات حل و بازنگری طرح هادی روستایی تشریح شود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران با بیان اینکه جمعیت پذیری روستا‌های اطراف تهران از تهران نیست افزود: از آنجا که شرایط زندگی روستا‌های تهران راحت‌تر است مهاجر پذیر هستند و باید برای این جمعیت فکر کرد.

هدایت اله جمالی پور فرماندار ری در ادامه نشست با اشاره به وضعیت حریم روستا‌ها تصریح کرد: مدلی که تاکنون در مورد تهران پیش رفتیم درست نیست در مورد حریم شهر‌ها می‌توانستیم بهتر عمل کنیم.

وی در پایان اظهار کرد: بهتر است موضوع تعیین حریم را در کارگروه زیربنایی مطرح کنیم تا برای حفظ روستا‌ها اگر لازم است حریم اصلاح و یا الحاق شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار