مرکز مانیتورینگ سیستم‌های برق ۳ استان در اراک به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  مرکز مانیتورینگ سیستم‌های حفاظت الکترونیک شرکت برق منطقه‌ای باختر با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان مرکزی افتتاح شد.

این مرکز که توسط کارشناسان و مهندسان داخلی طراحی و راه اندازی شده است کنترل حفاظتی استان‌های همدان، مرکزی و لرستان را به عهده دارد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در حاشیه افتتاح این مرکز و بازدید از تاسیسات پست برق انجیرک اراک گفت: مجموعه تاسیسات برق اراک که مسئولیت تامین بخشی از برق غرب کشور را به عهده دارد از مراکز مهم و حساس کشور محسوب می‌شود.

آقازاده افزود: موفقیت‌های تامین، توسعه، کنترل، حفاظت، مصرف بهینه، کاهش بار نقطه‌ای در مجموعه صنایع و رشد تولید مرهون تلاش‌های متخصصان و مهندسان متعهد در این بخش است که همه ما باید قدردان زحمات این مجموعه باشیم.

رشد ۱۸ درصدی تولید برق توسط شرکت برق باختر

شبیهی مدیر عامل برق باختر هم در نشست با استاندار و مدیران این شرکت گفت: برق باختر استان مرکزی ۲ هزارو ۸۰۰ مگاوات تولید برق دارد که در ۵ سال گذشته تا کنون ۱۷ درصد رشد داشته ایم.

شبیهی افزود: ۸۰ درصد برق تولیدی در بخش کشاورزی و صنعت مصرف می‌شود و در بهینه سازی مصرف برق هم ۵۷ درصد رشد را نشان می‌دهد و امسال هم در پیک مصرف ۱۸۵ مگاوات کاهش بار نقطه‌ای را داشته ایم.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.