حریرچی گفت: فروش دارو به صورت اینترنتی از طریق داروخانه‌ها فعلا مجاز نیست اما برخی داروهای خاص را درب منازل تحویل می‌دهیم.

فروش اینترنتی دارو در داروخانه فعلا مجاز نیست/ پرداخت پاداش بازنشستگان دولت زمان مشخصی نداردایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هرگونه فروش اینترنتی دارو ممنوع است و عرضه و توزیع دارو تنها در شبکه رسمی و از طریق داروخانه‌ها مجاز است.

بازار داغ داروهای تقلبی در خریدهای اینترنتی

وی ادامه داد: وزارت بهداشت به مردم صریحاً هشدار می‌دهد که هرگونه دارویی که به صورت اینترنتی به فروش می‌رسد غیر قانونی، قاچاق و تقلبی است و داروهای اینترنتی از طریق سایت‌های خلق‌الساعه انجام می‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: معمولا داروهای گران قیمت از طریق اینترنتی در مدت محدودی به فروش می‌رسد سپس فروشنده این داروها از دسترس خارج می‌شوند.

حریرچی اضافه کرد: معمولا داروهای خریداری شده اینترنتی با پیک‌های موتوری معمولی به درب منازل فرستاده می‌شوند و آدرس دقیقی از صاحبان شرکت‌های دارویی و افرادی که اقدام به فروش دارو کرده‌اند، در دست نیست.

وی بیان کرد: فروش دارو به صورت اینترنتی از طریق داروخانه‌ها فعلا مجاز نیست اما برخی داروهای بیماران، ‌شیرهای خشک و رژیمی بیماران خاص را به وسیله پیک به درب منازل تحویل می‌دهیم و این کار بوسیله وزارت بهداشت،‌ سازمان غذا و دارو دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام می‌شود.

نقش پلیس فتا در محدود کردن فروش اینترنتی دارو

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: شرکت‌هایی که اقدام به فروش اینترنتی دارو می‌کنند با عملکرد پلیس فتا شناسایی و سایتشان بسته می‌شود، با افراد ذیربط برخورد جدی و قانونی انجام می‌گیرد.

وی در خصوص مطالبات کارکنان بازنشسته وزارت بهداشت افزود: پاداش پایان خدمت کارکنان و اعضای هیئت علمی با تاخیر قابل توجهی رو به رو بوده است به طوری که پاداش سال 95 برخی کارکنان بازنشسته و پاداش بازنشستگان سال 94 در تعدادی از شهرستان‌ها پرداخت نشده است.

حریرچی گفت: مجلس و دولت تدبیری برای رفع مشکلات آموزش و پرورش دیده است و امروزه مشکلات آنها تا حد زیادی حل شده است و من امیدوارم دولت و مجلس راه‌حلی برای پاداش بازنشستگان وزارت بهداشت پیدا کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: پرداخت پاداش بازنشستگان دولت زمان مشخصی ندارد و در این راستا سازمان برنامه و بودجه و مجلس حمایت‌های لازم را از وزارتخانه‌ها دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار