دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر از راه‌اندازی نخستین مرکز غربالگری معتادان متجاهر در استان تهران بعد از ۴۰ سال خبر داد.

نخستین مرکز غربالگری معتادان متجاهر استان تهران راه‌اندازی شدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدعلی اسدی دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران که امروز (سه‌شنبه سیزدهم آذرماه) برگزار شد، با اشاره به پیگیری مصوبه اختصاص زمین از سوی فرمانداران جهت ساخت مراکز ۳۰۰ نفره نگهداری و ساماندهی معتادان متجاهر در استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر جانمایی ساخت این مراکز در ۱۳ شهرستان به جز شهرستان‌های شهریار، ملارد و فیروزکوه انجام شده است.

وی افزود: مهارت‌آموزی معتادان پس از سم‌زدایی و گذراندن مراحل درمان در حال انجام است، ضمن اینکه حق بیمه اشتغال این معتادان پس از درمان نیز پرداخت و آموزش‌های مهارتی برای ورود به بازار کار و جامعه از سوی دستگاه‌های مسئول محقق شده است.

دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر استان تهران با اشاره به راه‌اندازی نخستین مرکز غربالگری معتادان متجاهر در استان تهران افزود: در موضوع غربالگری همواره با مشکل روبه رو بودیم که در همین راستا مرکز غربالگری ثابتی برای معتادان متجاهر پس از ۴۰ سال فعال شده است.

وی ادامه داد: مشکل جمع‌آوری معتادان متجاهر از جمله دریافت حکم قضایی و نبود اتفاق‌نظر در این بخش باید لحاظ شود چنان که برای ورود به موضوع جمع‌آوری و ساماندهی معتادان شرق تهران نیاز است تا حکم قضایی شرق دریافت شود و نقاط دیگر نیز به حکم قضایی منطقه خود نیاز دارند.

اسدی با بیان اینکه جهت جلوگیری از کشت خشخاش و شاه‌دانه آموزش لازم به دهیاران ارائه شده است، تصریح کرد: در مورد پایانه نصیرشهر که به سبب گسترده بودن حمل و نقل شامل مشکلات مختلفی از جمله توزیع موادمخدر می‌شود، ضرورت ایجاد کلانتری وجود دارد که باید در این زمینه فعال عمل کرد. ضمن اینکه با توجه به افزایش جمعیت بهارستان باید پلیس غرب استان اقدامات لازم جهت کنترل و نظارت آن را انجام دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار