معاون دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در کرمان کفت: توجه به فعالیت‌های آبخیزداری باعث جلوگیری از انباشت رسوب در مخازن سد‌های کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،   فرشاد میردار هریجانی معاون دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در بازدید از پروژه‌های آبخیزداری از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در کرمان گفت: محدوده کاری دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها در حوزه‌های بالادست سد‌های کشور می‌باشد.

میردار هریجانی افزود: فعالیت‌ها و پروژه‌های آبخیزداری در بالادست سد‌های کشور، قاعدتاً باید قبل از اینکه سدی احداث شود، صورت بگیرد و با انجام این پروژه ها، کنترل فرسایش و تله اندازی رسوبات را انجام بدهیم.

وی گفت: با انجام فعالیت‌های آبخیزداری در بالادست حوزه سد‌های کشور، شاهد کنترل فرسایش و تله اندازی رسوبات خواهیم بود و حجم مفید سد‌های کشور از رسوبات انباشته نمی‌شود و دوره بازگشتی که برای سد‌ها در نظر گرفته شده، به واقعیت تبدیل می‌شود.

معاون دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها افزود: متاسفانه سالانه نزدیک به یک حجم از سد امیر کبیر را بخاطر رسوبات از دست می‌دهیم.

وی بیان داشت: اگر مسئولان توجه بیشتری به فعالیت‌های آبخیزداری و حوزه‌های آبخیز داشته باشند، ما می‌توانیم از سد‌های کشور استفاده بهینه تری داشته باشیم و عمر مفید سد‌های کشور را افزایش بدهیم.

وی در رابطه با تداوم اعتبارات صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های آبخیزداری اظهار داشت: قدر مسلم عملکرد و خروجی کار و مستندسازی فعالیت‌های این چند ماهه در تداوم اعتبارات نقش بسزایی خواهد داشت.

وی ابراز امیدواری کرد:با تلاش همکارانمان در سراسر کشور و انجام به موقع فعالیت‌ها و مستندسازی آنها، شاهد تداوم این اعتبارات باشیم و بتوانیم علاوه بر حفاظت خاک، آبخوان‌های کشور را تغذیه و احیا کنیم.

انتهای پیام/ی

ما می‌توانیم از سد‌های کشور استفاده بهینه تری داشته باشیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار