استاندار کرمان از آمادگی هرگونه همکاری به منظور حمایت از رشته‌های ورزشی و ورزشکاران جانباز و معلول در سراسر این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدجواد فدایی، استاندار کرمان در دیدار با مدال آوران جانباز و معلول مسابقات جاکارتا به مناسبت روز معلولان، به سهم چهار درصدی جمعیت استان کرمان از جمعیت کشوری، اشاره کرد و گفت: ورزشکاران جانباز و معلول این استان در عرصه های آسیایی و بین المللی، سهم 10 درصدی را به خود اختصاص داده اند و این موضوع نشان از فعالیت بسیار خوب ورزشکاران جانباز و معلول این استان دارد.

رایزنی با بنگاه‌های اقتصادی برای توسعه ی ورزش معلولین

وی با اعلام اینکه این مدال‌آوری‌ها نشان می‌دهد، موفقیت نیاز به اراده و عزم جدی دارد و "معلولیت محدودیت، نیست"، افزود: افراد معلول توانسته اند، برای کشور و استان افتخارآفرینی کنند که این موضوع می تواند سرمشقی برای دیگران باشد تا با تلاش و کوشش به هر آنچه می خواهند، برسند.

فدایی تصریح کرد: در استانداری کرمان آمادگی هرگونه همکاری به منظور حمایت از رشته‌های ورزشی و ورزشکاران جانباز و معلول استان را داریم.

وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی محدود است، یادآور شد: از طریق رایزنی با بنگاه‌های اقتصادی استان پیگیری می‌ کنیم تا اعتباراتی را برای توسعه ورزش به ویژه ورزش جانبازان و معلولین استان جذب کنیم.

فدایی با بیان اینکه اعتقاد دارم افرادی که برای این مردم در هر جایگاهی زحمت می‌کشند تا زمانی که توانایی دارند و مردم راضی هستند باید ادامه دهند، از نخعی، معاون بهزیستی و دبیر هیئت ورزش‌های جانبازان و معلولان استان خواست، همچنان به کار خود ادامه دهد.

وی بر مناسب سازی فضای جامعه برای معلولان از سوی سازمان ها و موسسات نیز تاکید کرد و بیان داشت: برای تحقق هر چه بهتر این موضوع باید پیشنهادات مشخص کارشناسی شده و قابل اجرا را ارائه  کرد.

افتتاح زورخانه و پیست دوچرخه سواری کرمان با حضور وزیر

محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز در این نشست، با اعلام اینکه دید مدیریت اجرایی استان کرمان به حوزه ورزش بسیار گسترده است، گفت: در صدد استفاده از کمک های بنگاه های اقتصادی برای حمایت از ورزش قهرمانی هستیم تا بر اساس اولویت ها بتوان از این کمک ها استفاده کرد.

وی با بیان اینکه اعتبارات دولتی جوابگوی ورزش استان نیست و باید از ظرفیت بخش خصوصی به منظور توسعه ورزش استان استفاده کرد، افزود: هدفمند کردن بودجه‌های ورزشی استان یک ضرورت است که باید در شورای عالی ورزش استان مصوب شود.

امیری خراسانی در بخش دیگری از سخنانش از افتتاح زورخانه بین المللی و پیست دوچرخه سواری استان کرمان به زودی با حضور وزیر ورزش و جوانان خبر داد.

ورزشکاران کرمانی برای بازی های 2020 توکیو آماده می شوند

مهدی نخعی، رییس هیئت ورزش معلولان و جانبازان استان کرمان نیز گفت: در سال جاری 10 ورزشکار از استان کرمان به بازی های پاراآسیایی جاکارتا اعزام شدند که 9 ورزشکار مدال آور شدند.
وی افزود: هم اکنون ورزشکاران معلول و جانباز استان کرمان در حال آماده شدن برای بازی های 2020 توکیو هستند.
نخعی تأکید کرد: مهمترین بحث حمایت از ورزش معلولان و جانبازان، بخش قهرمانی آن است که در این رابطه لازم است برای این ورزش، حامیان مالی مشخص شود.

انتهای پیام/ب

دیدار استاندار کرمان با مدال آوران رقابت های پاراآسیایی جاکارتا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار