مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت:کلیه بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی می بایست از اکسیژن های طبی استاندارد استفاده نمایند.  

به گزارش خبرنگار    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه  با اشاره به اجباری بودن استاندارد فرآورده گاز اکسیژن طبی، ظروف ذخیره سازی و شیر و سیلندر این ظروف اظهار داشت: با توجه به اینکه فرآورده اکسیژن طبی مشمول مقررات استاندارد اجباری است، کلیه مراکز پزشکی و بیمارستان‌ها موظفند از سیلندر‌های اکسیژن طبی استاندارد استفاده کنند.

محمودرضا نیازی مدیر کل استاندارد کرمانشاه با اعلام این خبر اظهار داشت: سیلندر‌های گاز اکسیژن طبی به دلیل ارتباط مستقیم با سلامت بیماران جامعه بسیار حائز اهمیت است لذا به منظور حفظ سلامت و ایمنی شهروندان و جلوگیری از خطراتی که ممکن است در اثر استفاده از سیلندر‌های غیر استاندارد حادث شود، این سیلندر‌ها باید مطابق استاندارد‌های ملی مربوطه تولید و واحد‌های تولید کننده این محصول می‌بایست تحت بازرسی، نمونه برداری و آزمون دوره‌ای قرار گیرند.

وی در ادامه اظهار داشت: در راستای حفظ سلامت بیماران، در استاندارد ملی ۳۲۴۰ مشخصات و ویژگی فنی سیلندر‌های اکسیژن طبی بیان شده است و کلیه تولید کنندگان این فرآورده می‌بایست در تولید این سیلندر‌ها الزامات مربوطه را رعایت کنند.

محمودرضا نیازی در ادامه افزود: طبق این استاندارد ملی، درصد خلوص اکسیژن طبی مورد استفاده در این سیلندر‌ها باید حداقل ۹۹ درصد، میزان گاز‌های دی اکسید کربن و مونواکسید کربن نیز به ترتیب باید حداکثر ۳۰۰ppm و ۵ppm بوده و همچنین رنگ این سیلندر‌ها نیز باید سفید باشد.

مدیر کل استاندارد استان در ادامه با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ استاندارد تنها راه تضمین کیفیت و بقای صنعت، اقتصاد و اجتماع می‌باشد، اظهار داشت: استاندارد زیرساخت رسیدن به کیفیت بوده و باید در همه مولفه‌های زندگی جریان داشته باشد و مسئولان و و رسانه‌های ارتباط جمعی لازم است تا توجه بیشتری به مقوله استاندارد داشته باشند چرا که استاندارد سلامت و ایمنی جامعه را به دنبال دارد.

 
انتهای  پیام/ز

 


ترویج فرهنگ استاندارد تنها راه تضمین کیفیت و بقای صنعت است

برچسب ها: درمان ، استاندارد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.