رئیس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه گفت: کمبودی در زمینه پزشک در استان و مناطق زلزله زده نداریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمد‌باقر حیدری رئیس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه در نشست خبری با اصحاب رسانه به حضور جامعه پزشکی از لحظات ابتدایی پس از حادثه زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان‌ماه سال گذشته استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: خدمات به موقع و سریع تیم پزشکی، ارتش، سپاه، امداد، کمک‌های مردمی و... موجب شد کمترین تلفات جانی را در ۶ روز اول که مهمترین زمان امدادرسانی بود، داشته باشیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی کرمانشاه گفت: یک هزار و ۴۰۰ عمل جراحی در ۶ روز نخست زلزله انجام و ۳۴۷ مورد اعزام به مراکز درمانی خارج از استان از جمله خدمات به موقع جامعه پزشکی استان در زلزله بود.

وی درباره  شیوع بیماری‌های واگیردار و عفونی در مناطق زلزله‌زده گفت: کمترین مشکلات را در این زمینه داشتیم.

حیدری افزود : 48 مورد فوق تخصص، ۶۹۱ نفر متخصص، ۸۹۴ پزشک عمومی، ۳۳۶ دندانپزشک، ۳۱۳ داروساز، ۳۲۸ ماما و علوم آزمایشگاهی ۴۲ مورد آمار پزشکانی است در بخش خصوصی فعالیت می‌کنند و پروانه کار در مطب گرفته‌اند که در حال حاضر کمبودی در زمینه پزشک در استان و مناطق زلزله زده نداریم

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه دانشگاه و نظام پزشکی را یک مجموعه توصیف کرد که جزو پاک‌ترین و سالم‌ترین اقشار شناخته شده جامعه هستند.

قباد محمدی تصریح کرد: تا ۴۰ روز بعد از وقوع زلزله تمامی خدمات پزشکی و دارویی برای زلزله‌زدگان رایگان بود و در این رابطه بیش از ۳۵ میلیارد تومان دارو و ملزومات بهداشتی رایگان هزینه شد.

وی امدادرسانی به زلزله‌زدگان را بی‌سابقه عنوان و بیان کرد: بیمارستان‌های آسیب دیده در کمترین زمان وارد مدار شدند.

آنطور که قبادی می‌گوید، در بخش بهداشت و پیشگیری کوچک‌ترین اپیدمی در مناطق زلزله‌زده اتفاق نیفتاد مبتلایان به سالک در سال قبل از زلزله بالغ بر ۵۰ نفر بودند که با برنامه‌ریزی جهادی تیم پزشکی امسال ۹ مورد رسید.

معاون سازمان نظام پزشکی استان کرمانشاه نیز مهمترین بخش کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان را ۲۴ ساعت نخست دانست و گفت: زنده‌یابی بالا و موفقی در این زمینه داشتیم.

علیرضا راسخی افزود: با تلاش همه جانبه از سوی تیم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، ارتش، سپاه، هلال احمر، اورژانس و مردم، کمترین فوتی را در این حادثه داشتیم.

عضو نظام پزشکی استان کرمانشاه نیز در ادامه گفت: پزشکان ما بهترین بیمارستان‌ها را در کشور‌های خارجی اداره می‌کنند، در حالی که در اینجا مشکل اعتبار و بیمارستان داریم.

فتاح فرخی علت کمبود پرستار را مهاجرت آن‌ها به اروپا، آمریکا و استرالیا دانست و گفت : ۱۰ هزار پرستار در استان خدمت می‌کنند و ۱۴ هزار پرستار نیز بیکار هستند.

وی تاکید کرد : در شرایط فعلی برای هر ۳۰۰ هزار نفر یک جراح نیاز است، در استان ۱۰ جراح داریم که بیشتر از استاندار جهانی است.

فرخی به کمبود تخت بیمارستان‌ها اشاره و بیان کرد: استان کرمانشاه از نظر تخت بیمارستانی نسبت به استان‌های دیگر وضعیت بهتری دارد.

انتهای پیام/د

کمترین تلفات جانی در ۶ روز اول زلزله در استان اتفاق افتاد

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.