از زمان ابلاغ بخشنامه آزادی زندانیان مهریه ۷۰ درصد از این زندانیان در استان فارس آزاد شدند.

کاهش ۷۰ درصدی زندانیان مهریه در فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی القاصی رئیس کل دادگستری استان فارس در نشست کمیته کاهش جمعیت کیفری استان گفت: از انتهای مهر ماه تا کنون ۴۴۳ زندانی مهریه از زندان‌های فارس آزاد شده اند.

وی با بیان اینکه پیش از این استان فارس به لحاظ تعداد زندانیان مهریه از آمار بالایی برخوردار بود، افزود: بنا به اعلام سازمان زندان‌های کشور، استان فارس در اجرای این بخشنامه و آزاد سازی زندانیان مهریه رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

القاصی از آزادی هزار و ۷۵ نفر از دیگر زندانیان جرائم غیر عمد از طریق کمک‌های مردمی و ستاد دیه در ۸ ماهه اول امسال خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۲۶۷ نفراز محل کمک‌های مردمی ستاد دیه آزاد شده اند.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه با تدوین سیاست‌های برنامه ریزی شده در راستای اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری در یک سال گذشته با کاهش ۱۴ درصدی ورودی زندانیان به زندان‌های فارس روبرو بوده ایم، گفت: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس برای زندانیان واجد شرایط همچنان یکی از سیاست‌های مجموعه قضایی استان در کلیه حوزه‌های قضایی است.
انتهای پیام/م

کاهش ۷۰ درصدی زندانیان مهریه در استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.