فرماندار شهرستان گناوه گفت: با تشکیل پرونده قضایی در مورد آلودگی نفتی این شهرستان، مراحل حقوقی این پرونده در حال پیگیری است.

پرونده آلودگی نفتی شهرستان گناوه در حال رسیدگی استعلی پاک نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، افزود: با حضور به موقع نیرو‌های واحد ایمنی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از ورود لکه‌های نفتی به دریا جلوگیری شد و درحال حاضر مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: طبق آنچه که مسوولان شرکت نفت و گاز گچساران اعلام کرده‌اند، علت به وجود آمدن این لکه‌ها، نشت نفت از خطوط متروکه‌ای بود که در آن منطقه وجود داشته است.

درپی بارندگی‌های شدید و طغیان رودخانه‌های فصلی بالادست اواخر آبان و اوایل آذر، لکه‌های نفتی گسترده در دو مرحله در مسیر دره گپ در گناوه به وجود آمد.

دادستان گناوه پس از این اتفاق، پرونده قضایی برای بررسی آن تشکیل داد و گفت، پس از کامل شدن پرونده، با هرگونه کوتاهی در چارچوب قانون برخورد می‌شود.

شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران یکی از شرکت‌های مهم تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که برخی تاسیسات نفتی موجود در استان بوشهر زیرمجموعه این شرکت قرار دارد.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر افزون بر قرارگرفتن در نزدیکی تاسیسات و شرکت‌های نفتی، درمسیر اصلی خطوط لوله‌های انتقال نفت خام در بستر دریا به پایانه نفتی جزیره خارگ واقع شده است.

انتهای پیام/ک

پرونده آلودگی نفتی شهرستان گناوه در حال پیگیری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.