نمایشگاه آثار نقاشی محمدحسین سخی هنرمند توان یاب کرمانی امروز به مناسبت روز جهانی معلولان در مجتمع آموزشی و بهداشتی رعد کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  فرحناز عرب پور؛ مربی هنری مجتمع آموزشی و بهداشتی رعد کرمان گفت: ۱۷ تابلو نقاشی در این نمایشگاه با سبک‌های رنگ و روغن، برجسته، پولاژ و مداد رنگی به معرض دید علاقه‌مندان گذاشته شده است.

وی افزود: این هنرمند سندروم داون به مدت پنج سال در این مرکز آموزش‌های هنری را فرا گرفته و تاکنون ۲۵ تابلو نقاشی کار کرده است.

وی اظهار داشت: این هنرمند توان یاب بسیار علاقه‌مند و با استعداد است و در رشته‌های طرحی، مجسمه سازی، عروسک سازی و چرم دوزی نیز مشغول به فعالیت است.

مربی مجتمع آموزشی و بهداشتی رعد کرمان با بیان اینکه افراد توان یاب استعداد‌های بسیار خوبی دارند تصریح کرد: معلولان در صورت توجه و فراگیری آموزش‌ها قادر به خلق آثار هنری بسیار خوبی هستند.

وی اظهار داشت: ۸۰ نفر از افراد توان یاب کرمان در رشته‌های خیاطی، معرق و مشبک، نقاشی، گل سازی و ... در مجتمع رعد کرمان مشغول به فعالیت هستند.

این نمایشگاه از امروز ۱۲ تا ۱۴ آذر از ساعت ۹ تا ۱۲ در مجتمع رعد کرمان واقع در بلوار شهید صدوقی خیابان رعد برپا است.

همچنین آیین جشنی به مناسبت روز جهانی معلولان، با حضور جمعی از افراد توان یاب در مجتمع آموزشی و بهداشتی رعد کرمان برگزار شد.

مجتمع آموزشی و بهداشتی رعد کرمان پس از زلزله بم و در سال ۸۳ فعالیت خود را در راستای ارائه خدمت به افراد توان یاب آغاز کرده و ساختمان جدید این مرکز در اردیبهشت سال جاری با حضور پروفسور محمدحسن کریمی نژاد پدر علم ژنتیک افتتاح شد.

این مرکز در حوزه‌های ژنتیک، آموزش، توانبخشی، اشتغال و خدمات فرهنگی رفاهی توان یابان به صورت رایگان فعالیت می‌کند.
گفتنی است:۱۲ آذر به نام روز جهانی معلولان نام گذاری شده است.
انتهای پیام/ی

برپایی نمایشگاه نقاشی از معلول کرمانی

برچسب ها: جانبازان ، مناظرزیبا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار