احمدی لاشکی گفت: اعتبار سال گذشته بودجه آموزش و پرورش به بیش از ۴۲ هزار میلیارد رسید که بیشتر آن صرف دستمزد می‌شود.

مولفان؛ عامل اصلی تحرک و تحول اساسی جامعه/ آموزش و پرورش در کشور ما سهم مناسبی نداردبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم احمدی لاشکی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مراسم اختتامیه جشنواره کتاب رشد اظهار کرد: اعتقاد داریم آموزش و پرورش در کشور ما سهمی مناسب ندارد، این در حالی است که در دیداری که با مسئولان فرانسوی داشتیم آنها اذعان داشتند در تقسیم بودجه اولویت اولشان با آموزش و پرورش است.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بالاترین رقم بودجه سال ۹۷ به رفاه اجتماعی تعلق گرفت، گفت: این اولویت درست بود اما باید پس از این حوزه به ترتیب آموزش و بهداشت و امنیت در اولویت قرار می‌گرفت.

احمدی لاشکی تصریح کرد: سال گذشته اعتبار در لایحه بودجه آموزش و پرورش ۳۶ هزار میلیارد تومان بود، اعتباری که کمتر از ۱۰ درصد بودجه کل کشور را شامل می‌‎‌شد،پس از این اتفاق با چانه زنی در کمیسیون تلفیق، ۶۷۰۰ میلیارد تومان به بودجه اضافه شد و بودجه نهایی به بیش از ۴۲ هزار میلیارد رسید که قالب آن در خانواده بزرگ آموزش و پرورش صرف دستمزد خواهد شد.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه تا اراده در دولت و مجلس برای آموزش و پرورش نباشد شرایط همین‌طور خواهد بود، گفت: اگر می‌خواهیم مشکلات آموزش و پرورش رفع شود و تحولی صورت گیرد، باید درباره آسیب‌های اجتماعی کمتر حرف زد و باید از آموزش و پرورش و جشنواره‌هایی که خوراکی خوب به آن می‌دهند، بهره گرفت.

وی افزود: سند تحول بنیادین نوشته شد اما کجا باید اجرا شود؟ برنامه درسی ملی مهم‌ترین حوزه زیرنظام است اما کجا باید دیده شود، امروز پتروس فداکار در موزه‌های هلند است و ما چقدر برای شهید فهمیده ها هزینه کرده‌ایم.

احمدی لاشکی با اشاره به اینکه اگر قرار است جامعه تحرک اساسی داشته باشد باید به ناشران و مولفان پناه آورد، گفت: این قشر حتی بیش از دانشگاه ها می‌تواند نیاز امروز جامعه را رفع کند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه سیستم آموزشی ۶-۳-۳ حتی اگر اشکالاتی داشته باشد باید بر مبنای آن حرکت کنیم، گفت: سند تحول بنیادین شش زیر نظام دارد که برنامه درسی ملی مهم ترین آن است.

وی با اشاره به تصویر خالکوبی دست دیوید بکهام در کتاب درسی سواد رسانه‌ای پایه دهم تصریح کرد: یکی از نمایندگان به این موضوع اعتراض کرد بنابراین باید در تالیف کتاب درسی از متخصصان امر استفاده شود.

انتهای پیام/

لزوم استفاده از متخصصان در تالیف کتاب درسی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.