رئیس کارگروه پیشگیری از گسترش مناطق جدید حاشیه نشین از اجرای ۶۱۰ طرح توانمندسازی در ۲ هزار و ۱۸۰ روستا در سطح کشور خبر داد.

اجرای ۶۱۰ طرح توانمندسازی در بیش از ۲ هزار روستا/ ضرروت تداوم اقدامات مرتبط با توانمندسازی جامعه روستاییبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا ساوری رئیس کارگروه پیشگیری از گسترش مناطق جدید حاشیه نشین  در نشست جلوگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد و مناطق جدید حاشیه نشین که با حضور نمایندگان اعضای اصلی کارگروه برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط، طرح گسترش برنامه­‌های توسعه صنایع دستی و گردشگری با تمرکز بر برنامه‌های گردشگری اکوکمپ در ۵۰ روستا در استان‌­های اردبیل، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، کرمانشاه و لرستان به مرحله اجرا گذاشته می‌شود.

مدیرکل پیشگیری­‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار کرد: در راستای تکمیل اقدامات گذشته و با همکاری و هماهنگی دستگاه‌­های عضو کارگروه، اجرای طرح‌­های مرتبط با کمربند سبز، اجرای ماده ۹ قانون کاداستر، تعیین و تکلیف اراضی تعیین وضعیت نشده و همچنین طرح استفاده از ظرفیت ماهواره در رصد تغییرات توپوگرافی زمین با هدف پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و دولتی در دستور کار کارگروه مرکزی و کارگروه‌های استانی قرار دارد.

وی افزود: در زمینه توانمندسازی جامعه روستایی ۶۱۰ طرح در سه حوزه مدیریت یکپارچه منابع آب و خاک، حرفه آموزی‌های تخصصی و کاربردی با هدف ایجاد اشتغال خرد روستایی و توسعه صنایع دستی و گردشگری در ۲۱۸۰ روستا با هماهنگی و همکاری اعضای کارگروه انجام شده است.

ساوری گفت: به زودی نتایج حاصله از اجرای طرح‌های توانمندسازی جامعه روستایی از طریق تهیه و تولید مستند و فیلم در صدا و سیما به اطلاع مردم می‌رسد.

وی ابراز امیدواری کرد انعکاس هدفمند نتایج حاصله در کوتاه مدت و میان مدت موجب اجرای طرح‌های مشابه در سایر نقاط کشور و افزایش میل و استقبال مردم به ماندگاری در موطن اصلی خود و بازگشت مهاجرین به روستا‌ها شود.

براساس این گزارش، در این نشست نمایندگانی از استان‌های خراسان رضوی و قم، فعالیت‌ها و اقدامات استان خود را در زمینه جلوگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد ارائه کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: قوه قضاییه ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.