تاکنون ۲۲ هیات ورزشی خراسان شمالی در رقابت‌های المپیاد استعداد‌های برتر کشور شرکت کردند که ماحصل این حضور ۱۸ مدال رنگارنگ بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی ‍، المپیاد استعداد‌های برتر ورزش کشور از تاریخ ۳۰ آبان ماه با مشارکت ۳۷ فدراسیون ملی در قالب ۷۸ رشته ورزشی در سراسر کشور آغاز شد.

آقایان با ۴۶ رشته ورزشی و بانوان با ۳۲ رشته در این مسابقات به رقابت پرداختند.

مسابقات المپیاد استعداد‌های برتر بوکس به میزبانی زاهدان برگزار شد و خراسان شمالی با ۹ بوکسور در این رقابت‌ها حضور داشت که تنها رامتین قدیمی توانست مقام آور برای استان باشد و بر سکوی سوم بایستد و صاحب گردن‌آویز برنز شود.

مسابقات المپیاد استعداد‌های برتر جودو کشور در بخش پسران با حضور ۳۶۰ جودوکار در ۱۲ وزن به میزبانی یزد ۷ آذرماه به پایان رسید.

خراسان شمالی با ۱۲ جودوکار در این رقابت‌ها حضور داشت و درنهایت با کسب ۵ مدال رنگارنگ به کار خود در این مسابقات پایان داد.

در روز اول مسابقات سه برنز توسط آقایان ابوالفضل مجردی در وزن منفی ۲۷ کیلوگرم، محمد حیدری در وزن منفی ۳۴ کیلوگرم و l. هدی قره قاش در وزن منفی ۴۲ کیلوگرم برای استان به دست آمد.

در روز دوم مسابقات نیز حسن روحانی جودوکار خوش آتیه وزن ۷۳ کیلوگرم استان با نمایشی زیبا و بااقتدار از سد حریفان خود گذشت و مدال طلای این وزن را از آن خود کرد و بر سکوی اول ایستاد و مهران محمدی بریمانلو در وزن منفی ۶۰ کیلوگرم نیز صاحب نشان برنز شد و بر سکوی سوم ایستاد.

بدین ترتیب خراسان شمالی با کسب ۴ برنز و یک طلا به کار خود در این مسابقات پایان داد و به‌صورت تیمی نیز بعد از استان‌های خراسان رضوی، فارس، گیلان و کردستان، جایگاه پنجم تیمی را به دست آورد.

مسابقات اسکیت به میزبانی بندرعباس برگزار شد و خراسان شمالی با ۳ اسکیت‌باز دختر و ۶ اسکیت‌باز پسر در این مسابقات حضور یافت و تنها نازنین عبدی صاحب نشان برنز شد و بر سکوی سوم ایستاد.

رقابت‌های المپیاد استعداد‌های برتر رشته دوچرخه‌سواری به میزبانی استان خراسان رضوی با حضور ۱۰۵ ورزشکار از ۲۷ استان کشور در چهار رده سنی از ۳۰ آبان لغایت ۲ آذر برگزار شد.

امین ریحانی دوچرخه‌سوار مستعد خراسان شمالی در بین متولدین ۱۳۸۵ عنوان سوم را کسب کرد و صاحب گردن‌آویز برنز شد و بعد از دوچرخه‌سوارانی از اصفهان و خراسان رضوی قرار گرفت.

درمجموع در مسابقات سنگ‌نوردی المپیاد استعداد‌های برتر کشور ۴۴٢ پسر و ٢٧٠ دختر در ۴ ماده به میزبانی زنجان رقابت پرداختند.

خراسان شمالی ۶ ورزشکار در دو بخش پسران و دختران به این مسابقات اعزام کرد و درنهایت امین توکلی نسب سنگ‌نورد نوجوان و خوش آتیه شیروانی مقام اول رشته سر طناب، مقام سوم رشته کمباین، مقام سوم رشته سرعت و مقام هفتم رشته بولدرینگ را از آن خود کرد و در بخش دختران نیز یاسمین رضاپور مقام دوم در رشته بلدرینگ را کسب کرد و خراسان شمالی با ۱ طلا و ۳ برنز به‌صورت تیمی در جایگاه چهارم کشور ایستاد.

مسابقات کونگ‌فو المپیاد استعداد‌های برتر در تاریخ ۸ تا ۱۰ آذرماه و به میزبانی سمنان در بخش دختران و در تاریخ ۳۰ آبان ماه لغایت ۲ آذر و میزبانی کرمانشاه در بخش پسران برگزار شد.

خراسان شمالی ۱۰ کونگ‌فو کار پسر و ۱۲ کونگ‌فو کار دختر را راهی این مسابقات کرد.

درنهایت دو عنوان سومی در بخش پسران توسط حسین علی‌آبادی و آریا عین بیگی به دست آمد و در بخش دختران نیز زهرا قونیانلویی مقام اول، مهلا ریواده مقام دوم، نازنین عطاردی مقام سوم و زهرا براتی مقام سوم را به دست آوردند.

امین پاک‌نهاد دبیر هیات کونگ‌فو و هنر‌های رزمی استان و داور بین‌المللی نیز در این مسابقات به قضاوت پرداخت و عنوان داور برتر را نیز از آن خود کرد.

انتهای پیام / ب

درخشش ورزشکاران خراسان شمالی در المپیاد استعداد‌های برتر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.