خبر منتشر شده در فضای مجازی باعنوان «ممنوعیت ارائه خدمات بانکی در نرم افزارهای موبایل بانک» صحت نداشته و بخشنامههای مرتبط با این موضوع بر احراز هویت کامل و قوی مشتری به هنگام دریافت این خدمات تاکید داشته و دارند.
به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بانک مرکزی، روابط عمومی بانک مرکزی ضمن تکذیب برخی اخبار و شایعات مورد اشاره در فضای مجازی، به اطلاع هموطنان میرساند با توجه به لزوم اهمیت نگهداری و حفاظت از اطلاعات محرمانه مشتریان و جلوگیری از سوءاستفاده از این امکانات برای دسترسی غیرمجاز و یا فعالیتهای مشکوک به پولشویی، سنجش اصالت و هویت کاربر، خصوصا در فضای مجازی همواره مد نظر این بانک بوده و با توجه به دامنه وسیع فناوریهای مورد استفاده، بانک مرکزی با همکاری بانکها بر دو عامل امنیت و سلامت خدمات بانکی به عنوان شرط لازم ارائه آنها تأکید دارد.
بیشتر بخوانید: متوسط رشد نقدینگی کاهش یافت
بدیهی است هیچکس نباید به بهانه سهولت و دسترس پذیری بیشتر، اطلاعات مشتریان را با مخاطره روبهرو کرده یا محملی برای فعالیتهای مشکوک ایجاد کند.
انتهای پیام/