رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: به جای احکام حبس خدمات عمومی رایگان، جزای نقدی، جزای نقدی روزانه و محرومیت از حقوق اجتماعی را به عنوان مجازات جرایم در استان استفاده کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، حجت الاسلام اسدالله جعفری رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در نشست ستاد پیشگیری از وقوع جرایم با اشاره به صدور قانون مجازات‌های جایگزین به جای احکام حبس گفت: براساس این قانون، می‌توان به جای حبس از دوره مراقبت ، خدمات عمومی رایگان ، جزای نقدی ، جزای نقدی روزانه و محرومیت از حقوق اجتماعی به عنوان مجازات جرایم در استان استفاده کرد.

وی رضایت شاکی خصوصی را از شرایط اجرای این طرح عنوان کرد و افزود: در صورت اعلام آمادگی مدیران دستگاه ها ، زندانیان غیرسابقه دار و دارای جرایم خرد می‌توانند در آن دستگاه‌ها و ادارات ، خدمات عمومی رایگان ارائه کنند.

حجت الاسلام جعفری کاهش هزینه‌های زندان و جنبه‌های تربیتی ، آموزشی و فرهنگی را از مزایای اجرای این طرح برشمرد و گفت: همچنین شخصیت فردی ، خانوادگی و اجتماعی این افراد حفظ می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان با توجه به افزایش جرایم خرد به ویژه در فضای مجازی در کشور و استان ، بر هوشیاری مردم و اطلاع رسانی بهتر رسانه‌ها تاکید کرد.

مسلم محمد یاران دادستان عمومی و انقلاب بجنورد نیز بر هم افزایی دستگاه‌ها برای اجرای بهتر این طرح تاکید کرد و گفت: با اجرای موفق این طرح می‌توانمشکلات خانواده‌های زندانیان را کاهش داد.

در این نشست مقرر شد با توجه به حادثه خیز بودن سه بولوار ولایت ، مدرس و امام رضا، مقرر شد شهرداری بجنورد تا یک ماه آینده ، دوربین کنترل سرعت را در این نقاط نصب کند و بهره برداران بخش معدن استان پس از استخراج مواد معدنی ، به بازسازی محل بپردازند.

انتهای پیام / ب

ستاد پیشگیری از وقوع جرایم در خراسان شمالی

برچسب ها: دادگستری ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.