معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت استان تهران گفت: ۸۰ هزار پروژه استانی نیمه تمام داریم که برای اتمام آن‌ها به ۴۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وجود ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام در کل کشوربه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام عدالتی معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت استان تهران در جلسه شورای راهبردی استان تهران که امروز (یکشنبه یازدهم آذرماه) برگزار شد، با اشاره به تعداد پروژه‌های نیمه تمام در کل کشور اظهار کرد: در کل کشور ۸۰ هزار پروژه استانی نیمه تمام داریم که ۴۵۰ هزار میلیارد تومان برای اتمام آن‌ها اعتبار نیاز است و حداقل ۱۰ سال طول می‌کشد که این اقدام انجام شود.

وی افزود: در تبصره ۱۸ و ۱۹ قانون بودجه سال ۹۷ نیز به این موضوعات اشاره شده است و در بند الف. تبصره ۱۸ بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان برای حمل و نقل و بازآفرینی شهری در نظر گرفته شده که ۲۰ درصد اعتبارات می‌تواند به عنوان مشوق به پروژه‌های ملی و استانی تعلق گیرد.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت استان تهران با اشاره به اینکه سال گذشته به استان تهران در قالب این تبصره، ۱۸ پروژه به صورت اجاره واگذار شده است، تصریح کرد: یکی از بند‌های ذیل تبصره ۱۹ این است که دستگاه‌های دولتی بدون اجازه هیئت وزیران می‌توانند اموال‌شان را بفروشند که متأسفانه از این فرصت در استان تهران استفاده نشده است.

وی افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۴۰۰ پروژه در استان تهران داشتیم که برخی از آن‌ها به پایان رسیدند و بخشی نیز تجمیع شدند و امسال هم از ۱۶۰۰ پروژه بخش عمده آن مربوط به آموزش و پرورش و ورزش است که طبق قانون اجازه واگذاری پروژه‌های آموزش و پرورش وجود ندارد.

عدالتی با بیان اینکه دولت توانایی پاسخگویی به پروژه‌های نیمه‌تمام را ندارد، گفت: باید کار به بخش خصوصی واگذار شود که در برنامه بودجه سال آینده پروژه‌های قابل واگذاری هر استان به تفکیک مشخص می‌شود، چرا که تهران موقعیت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار دارد و باید از این فرصت به درستی استفاده شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار