سرپرست دفتر فنی و نظارت بر طرح ها و اماکن وزارت ورزش و جوانان گفت: در استان کرمان، خیران سهم بسزایی در توسعه زیرساخت های ورزش همگانی به ویژه در احداث و تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، زورقی سرپرست دفتر فنی و نظارت بر طرح ها و اماکن  وزارت ورزش و جوانان، در جلسه شورای ورزش سیرجان که با حضور اکبری مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، فرماندار، روسای هیئت ها و باشگاه داران این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد، با ابراز خرسندی از حضور در جمع اعضای شورای ورزش سیرجان گفت: بر حسب وظیفه، بر اساس درخواست نمایندگان مجلس در کل کشور حضور پیدا می کنیم و به مشکلات و دغدغه های مردم رسیدگی و موارد را به مرکز منتقل و سعی می کنیم به تعهداتی که بر عهده ی وزارت ورزش و جوانان است جامه عمل بپوشانیم.

وی افزود: ما به نسبت اهداف برنامه های توسعه اقتصادی و اجتماعی پیش رو  به دلیل منابع محدود بسیار عقب هستیم، بر این اساس، خواسته ها و تعهدات دولت رو به افزایش است.

زورقی از وجود بالغ بر 4 هزار پروژه ی نیمه تمام ورزشی در سطح کشور خبر داد و تصریح کرد: در کمیسیون اصل 90 مجلس، امسال بحثی مطرح شده بود مبنی بر اینکه چرا این پروژه ها رو به کاهش نیست.

وی یادآور شد: یکی از دلایل اصلی این کار، مطالبات و خواسته های مردم مبنی بر اینکه بتوانیم سرانه ورزشی همگانی که توسعه زیرساخت های ورزشی در کشور هست را به حد استاندارد برسانیم.

 سرپرست دفتر فنی و نظارت بر طرح ها و اماکن  وزارت ورزش و جوانان بیان داشت: در برنامه چهارم توسعه اقتصادی کشور، هدف گذاری که شده بود، برای سرانه ورزشی، یک متر مربع مساحت ورزشی برای هر نفر شهروند در ایران بوده و در همان برنامه چهارم ما به 50 درصد آن هدف نرسیدیم.

زورقی گفت: بعد از برنامه پنجم و ششم مقداری مشخص نشده اما شاخص ما هدفی بوده که در طرح های جامع شهری، و طرح های هادی روستایی مشخص شده که بسیار فراتر از یک متر مربع است.

 وی افزود: برای اینکه بتوانیم به آن اهداف برسیم و بر اساس برآورد سال 97، بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان تأمین اعتبار داشتیم، درصورتی که وزارت ورزش و جوانان، کل بودجه ی عمرانی که در سال 97 برایش پیش بینی شده، کمتراز 400 میلیارد تومان است.

زورقی تصریح کرد: در شهرستان سیرجان و استان کرمان سرانه ورزشی به نسبت مطلوبتری را نسبت به مناطق محروم کل کشور داریم.

وی یادآور شد: در شاخص های وزارت کشور، استان کرمان حزو استان های محرومست و بر این اساس، یکی از اهداف بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در توسعه ی امکانات در مناطق محروم تعیین شده که استان کرمان و به صورت پایلوت قلعه گنج هم در این زمینه فعال شده است.

سرپرست دفتر فنی و نظارت بر طرح ها و اماکن  وزارت ورزش و جوانان بیان داشت: در وزارت ورزش، تفاهم نامه ای داریم که از امکانات بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در زیرساخت های ورزشی هم استفاده کنیم، اما این کفایت نمی کند.

زورقی گفت: در استان کرمان، خیران سهم بسزایی در توسعه زیرساخت های ورزش همگانی به ویژه در احداث و تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی دارند، به طوری که مجمع خیرین ورزش یار وزارت ورزش همواره در همایش های سالانه تجلیل می شود و در این خصوص استان کرمان جزو استان های برتر کشور است.

وی با بیان اینکه یکسری پروژه های عمرانی از محل بودجه های سنواتی پیگیری و بر اساس مصوبات کمیته برنامه ریزی شهرستان و شواری برنامه ریزی توسعه استان تعریف شده اند، افزود: در شهرستان سیرجان این پروژه ها ادامه داشته و پروژه های تخصصی براساس نیازهای منطقه و مطالبات مردم تعریف شده که در چارچوب قوانین و مقررات در دستور کار هست و از محل اعتبارات سنواتی این پروژه ها در دستور کار قرار می گیرد و تکمیل خواهد شد.

 زورقی تصریح کرد: یکسری پروژه های نیمه تمامی هم وجود دارد که خیران در سطح شهرستان اجرا کردند، شامل پروژه هایی که با دهیاری ها اجرا کرده و آنها را تا بیش از 80 درصد پیشرفت رسانده اند.

وی یادآور شد: این پروژه ها در دستور کار قرار خواهد گرفت و در چارچوب قوانین و مقررات تأمین اعتبار خواهد شد که بر اساس یک روال قانونی، این پروژه ها به ورزش و جوانان واگذار می شود.

 سرپرست دفتر فنی و نظارت بر طرح ها و اماکن  وزارت ورزش و جوانان بیان داشت: ما باید حتما مکان را تحت تملک داشته باشیم تا بتوانیم سرمایه گذاری کنیم، این در واقع برای این است زمانی که تکمیل شود، نحوه ی بهره برداری (واگذاری به دهیاری ها، واگذاری به هیئت های ورزشی، واگذاری به هیئت امنا) از آن به چه شکل است.

زورقی گفت: در مرحله ی اول ما باید این پروژه ها را شناسایی کنیم، مالکیت برای ما مسجل شود و بتوانیم از سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سایر دستگاه های ذیربط تأمین اعتبار کنیم و در یک برهه ی زمانی محدوی اینها را به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: در وزارت ورزش یکی از وظایف بنده سرکشی به استان هاست، در آنجا بر نحوه ی ساخت و ساز پروژه ها بازرسی و اولویت بندی می کنیم و بر اساس طرح آمایش سرزمین و هدف گذاری که وزارت ورزش دارد به سازمان مدیریت، برای تأمین اعتبار انتقال می دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: از بالغ بر 300 نماینده ای که در مجلس شواری اسلامی حضور دارند، شاید 10 درصد آنها واقعا پیگیر حوزه زیرساخت های ورزشی هستند و از این بین، کمتر از انگشتان یک دست هستند که به ریز موارد و ریز پروژه ها اشراف دارند.

زورقی با اشاره به اینکه حسن پور، نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی، در همه ی زمینه ها از جمله ورزش قهرمانی، ورزش همگانی و ... با نگاه منطقه ای و فرا منطقه ای همواره پیگیر  امور هستند، ابراز امیدواری کرد: بتوانیم خواسته های به حق مردم شهرستان سیرجان را به نتیجه برسانیم.

انتهای پیام/ب

شورای ورزش شهرستان سیرجان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.