نشست تشریح زیرساخت‌های دولت‌الکترونیک برای نمایندگان مجلس باحضور وزیر ارتباطات برگزار شد.

نشست تشریح زیر ساخت‌های دولت الکترونیک برای نمایندگان مجلسبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست تشریح زیرساخت‌های دولت الکترونیک برای نمایندگان مجلس با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و امیر ناظمی رییس سازمان فناوری اطلاعات و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ساختمان سازمان فناوری اطلاعات برگزار شد.
در این نشست امیر ناظمی با ارائه اسلایدهایی به برخی مسایل دولت الکترونیک اشاره کرد و گفت: با استفاده از دولت هوشمند توانسته‌ایم افرادی را که از تحصیل بازمانده اند شناسایی کنیم وی همچنین در این اسلایدها به چند مثال دیگر از دستاوردهای دولت الکترونیک همچون طرح رجیستری موبایل که باعث کاهش بسیار قاچاق موبایل شد و پرداخت یارانه‌ی کالایی که در آن شناسایی گروه‌های مستحق وجود دارد اشاره کرد.
ناظمی در ادامه گریزی هم به مساله کارت سوخت هوشمند به عنوان نمونه‌ای از دولت هوشمند اشاره کرد.
رییس سازمان فناوری اطلاعات در خصوص طرح رجیستری موبایل گفت: با اجرای این طرح جلوی ضرر حداقل ۲۰۰۰میلیارد تومان گرفته شد.

ناظمی در ادامه به ترتیب سازمان‌های ثبت احوال، تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وزارت اقتصاد، شرکت ملی پست و وزارت علوم را بعنوان سرویس دهنده‌های برتر مرکز ملی تبادل اطلاعات در سال جاری دانست.
در ادامه این مراسم شجاعان نماینده وزارت کشور به مزایای احراز هویت برخط و حذف کپی در ارائه خدمات همچون کاهش هزینه، حذف امکان جعل، تسهیل در ارائه خدمات به کسب و کارهای مردم و افزایش سرعت در ارائه خدمات اشاره کرد.
در ادامه این مراسم محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سخنان کوتاهی مسایلی را در خصوص دولت هوشمند ارائه کرد و گفت: یکی از دلایل مهم در رشد دولت الکترونیک ورود نظارتی و خوب کمیته ارتباطات مجلس در این حوزه دانست.

وزیر ارتباطات ادامه داد: بایستی ۲۵۰۰ دستگاه به دولت الکترونیک متصل بشوند که در حال حاضر ۲۲۵ دستگاه متصل شده‌اند.
وی در ادامه ضمن اشاره به اهمیت دولت الکترونیک گفت: یک بند از حُکم تمامی وزرای دولت مربوط به اقدامات آنها در دولت الکترونیک است که بایستی اقدامات لازم را در این راستا انجام دهند. آذری جهرمی همچنین شیوع کارت‌های متعدد در دستان مردم را هزینه‌ساز دانست.
وزیر جوان دولت دوازدهم افزود: دولت الکترونیک یک نرم افزار یا دیتاسنتر نیست بلکه دولت الکترونیک شیوه‌ای جدید از حکمرانی دولت در خصوص ارتباط دولت با مردم و دستگاههای دولتی با یکدیگر و به صورت بهینه‌سازی هزینه‌هاست.


وی با انتقاد از ادعای برخی که وام ۵ میلیاردی را به پیامرسان‌های داخلی ناکافی میدانستند گفت: کل اعتباری که ما در سال گذشته میتوانستیم برای توسعه صنعت ict وام بدهیم ۱۰۰ میلیارد تومان بود که ۱۵ میلیارد آن را به پیامرسان‌های داخلی اختصاص دادیم. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین گفت: ما در دولت الکترونیک ضعف در حوزه قانونی نداریم بلکه مشکل در ضمانت اجرایی قانون است.وی افزود: در دولت الکترونیک داده ملی است و اطلاعات هیچ سازمانی برای خودش نیست و بایستی این اطلاعات در راستای منافع ملی در نظر گرفته شود.

در ادامه این نشست نیز برخی نمایندگان کمیسیون صنایع مجلس به بیان نکات و توضیحات خود در حوزه دولت هوشمند پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار