کولیوند گفت: با اجرای طرح MCMC هزینه‌های حوزه سلامت کاهش یافته و بیماران اورژانسی در صورت نیاز به مراکز دیگر منتقل می‌شوند.

ساماندهی پذیرش و انتقال بیماران با اجرای MCMC / کاهش هزینه‌های حوره سلامتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرحسین کولیوند سرپرست اورژانس کشور امروز در مراسم همایش مسئولان MCMC (پایش و ارزیابی) سازمان اورژانس و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: یکی از اهداف مباحث mcmc ایجاد یک ارتباط اثربخش در ارائه خدمات سلامت به ویژه در حوزه اورژانس است.

وی تصریح کرد: اورژانس در گذشته هیچ اطلاعی از وضعیت بیمارستان‌ها برای پذیرش بیماران نداشت و همین موضوع مشکلاتی متعدد برای ما ایجاد کرده بود اما هم اکنون تلاش‌های زیادی در نهادینه شدن mcmc صورت گرفته است.

سرپرست سازمان اورژانس کشور افزود: در سال های اخیر کیفیت ، سرعت خدمت رسانی را در mcmc را افزایش داده‌ایم و ارتباط موثر بین‌بخشی در اورژانس پیش بیمارستانی و معاونت درمان و سایر قسمت‌های بیمارستانی که در درمان نقش دارند ایجاد کردیم.

کولیوند ادامه داد: یکی از اهداف دیگر در بحث mcmc ایجاد یک داشبورد مدیریتی مناسب با اطلاعات آنلاین برای اتخاذ تصمیم‌های مهم مسئولان بود که این کار صورت گفته است.

مشاور وزیر بهداشت گفت: در آغاز اجرای شروع mcmc با هماهنگی معاونت درمان به سازمان اورژانس سپرده شد و این سازمان طبق اساسنامه موظف شد در دانشگاه‌های علوم پزشکی با هدف بهبود خدمت رسانی این بخش را فعال و راه‌اندازی کند.

وی ادامه داد: اجرایی شدن mcmc نقش پررنگی در کاهش هزینه‌های در حوزهسلامت دارد، همچنین ارزیابی درستی از بررسی مشکلات در حوزهظرفیت بیمارستان‌ها ارائه می‌کند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور در پایان گفت: سال گذشته با پشتیبانی وزیر بهداشت بخش "ای یو سی" اورژانس کشور توانست در وزارتخانه به درستی انجام وظیفه کند و مدیریت خوبی در زلزله کرمانشاه داشت.

انتهای پیام/

مزایای اجرایی شدن طرح mcmc

برچسب ها: اورژانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار