پانزدهمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر کوردی در شهرستان سقز به پایان رسید.

صادقی دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کُردی سقز ۱۱ آذر ماه به پایان رسید.

وی افزود: این جشنواره به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با همکاری و همراهی استانداری استان، اداره کل هنر‌های نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت استانداری و فرمانداری ویژه‌ی شهرستان سقز، شهرداری و شورای اسلامی شهر سقز و انجمن هنر‌های نمایشی کردستان به صورت غیررقابتی برگزار شد.

صادقی ادامه داد: ۱۴ گروه نمایشی در طول برگزاری این جشنواره اجرا داشتند که ۹ اجرا گروه داخلی، ۴ گروه از اقلیم کردستان عراق و یک گروه در بخش جنبی و ویژه به روی صحنه رفتند.

دبیر پانزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر کوردی سقز همچنین گفت: نمایش‌های «کچه سه تلیه که» به کارگردانی فاتح بادپروا از مریوان، «هه ناری» به کارگردانی افشین خدری از سنندج، «به رده قاره مان» به کارگردانی کمال نوجوان از سقز و فه راموشی به کارگردانی مازیار قبادی از سنندج در این دوره از جشنواره اجرای شدند.

وی افزود: بیش از ۸۰ جشنواره در کشور وجو دارد که از این بین ۱۰ جشنواره ثبت ملی شده اند که جشنواره تئاتر کرودی سقز جزو آنهاست.

انتهای پیام/ج

اختتامیه پانزدهمین جشنواره تئاتر کردی در شهرستان سقز

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.