مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان از برگزاری کارگاه آموزشی (روز مزرعه) معرفی برخی ارقام دیررس و زودرس کینوا در شرایط کشت دوم مناطق معتدل کرمان خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمان گفت: کارگاه آموزشی روز مزرعه در محل مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی واقع در جاده جوپار با معرفی برخی ارقام دیر رس و زود رس کینوا در شرایط کشت دوم منطقه معتدل و با هدف جایگزینی مناسب برای گیاهان زراعی معمول در شرایط خشک و نیمه خشک و تغییر الگوی کشت موجود در راستای حذف یا کاهش سطح زیر کشت گیاهان پر مصرف، همچنین استفاده از گیاهان مقاوم به خشکی، با حضور ۲۳ نفر از کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی و کشاورزان پیشرو منطقه برگزارشد.

وی افزود:، کینوا یکی از محبوب‌ترین غذا‌های سالم در جهان معرفی شده و کینوا بدون گلوتن است، پروتئین بالایی دارد و یکی از معدود غذا‌های گیاهی است که حاوی تمام '۹' اسید‌های آمینه ضروری است.

مسعودی گفت:این گیاه همچنین فیبر بالایی دارد و سرشار از منیزیم، ویتامین‌های ب، آهن، پتاسیم، کلسیم، فسفر، ویتامین E.، B۶، B۲، B۱ و B۹ و آنتی اکسیدان‌های مختلف مفید است.

گیاه کینوا (Quinoa)، نام نوعی دانه خوراکی کم کالری، حجیم و بسیار مغذی است که بومی جنوب آمریکا به خصوص کشور‌های پرو، اکوادور و بولیوی است که قدمتی ۵ هزارساله دارد واز آنجایی که این گیاه نسبت به برنج سبک‌تر و راحت‌تر نیز هضم می‌شود بهترین و مناسبت‌ترین جایگزین برای برنج به شمار می‌رود.
انتهای پیام/ی

برگزاری کارگاه آموزشی معرفی ارقام دیر رس و زودرس گیاه کینوا در کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار