معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت : شیوع اکثر آسیب‌های اجتماعی در میان جوانان، ناشی از استعمال قلیان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛  محمدحسن لطفی معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی  یزد گفت: استعمال قلیان آثار زیانبار اقتصادی، جسمی، روحی، روانی، زیست محیطی، فرهنگی و اجماعی فراوانی به همراه دارد که آثار آن با وجود اهمیت موضوع به خوبی برای مردم و جوانان تبیین نشده است.

 لطفی افزود: آثار سوء استعمال قلیان به عنوان دروازه ورودی به سایر اعتیاد‌ها به مواد مخدر از جمله مسائل مهمی است، باید به صورت مستمر با انجام فعالیت‌های فرهنگی در جامعه ارائه شود.

وی ادامه داد: شیوع اکثر آسیب‌های اجتماعی با ابعاد مختلف در میان جوانان ناشی از استعمال قلیان است، متاسفانه هنوز در میان برخی افراد و به خصوص جوانان مشاهده می‌شود.

لطفی با اشاره به اینکه تاکنون از سوی برخی دستگاه‌های اجرایی فعالیت‌های خوبی در بخش فرهنگی و اجتماعی برای پیشگیری از مصرف قلیان در استان انجام شد، بر عزم جدی مسئولان در اعمال قانون تاکید کرد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در مکان‌های عمومی به راحتی برخی افراد و جوانان نسبت به استعمال قلیان اقدام کنند و مسئولان باید با جدیت وظایف شان را در پیشگیری آن انجام دهند.

قرار گرفتن در معرض این دود قلیان در فضا‌های عمومی علاوه بر ترویج مصرف دخانیات ،   شانس بسیاری از بیماری‌های خطرناک را در کودکان و نوجوانان افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/ی

عزم جدی مسئولان برای جمع اوری قلیان درمکان‌های عمومی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.