مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با تأکید بر هدفمند کردن بودجه های ورزشی در سطح استان کرمان گفت: به دنبال این هستیم تا با این کار، بودجه ها در رشته های ورزشی قهرمان پرور صرف شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدتقی امیری خراسانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در جلسه شورای ورزش سیرجان که با حضور اکبری مدیرکل دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، زورقی سرپرست دفتر فنی و نظارت بر طرح ها و اماکن  وزارت ورزش و جوانان، فرماندار، روسای هیئت ها و باشگاه داران این شهرستان در محل  فرمانداری برگزار شد، به ارائه ی گزارشی از وضعیت فعلی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در بین استان های کشور پرداخت و گفت: به لطف خداوند، بر اساس آمارهایی که وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده، ما در سال 96 نسبت به سال 95، 80 درصد در زمینه های ورزش قهرمانی، همگانی، حوزه جوانان و پیشرفت های سخت افزاری و نرم افزاری رشد عملکرد داشتیم.

وی افزود: از نظر دفتر هماهنگی امور استان ها، در سال 95 رتبه ی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در بین استان های کشور 28 بوده که به لطف خداوند و زحمات شما عزیزان، ما سال 96 را با رتبه ی سیزدهم به پایان رساندیم و امیدواریم همین رقم در سال 97 اتفاق بیفتد و امسال بتوانیم به رتبه ای تک رقمی با 80 درصد پیشرفت نسبت به سال 96 داشته باشیم.

 امیری خراسانی با اعلام اینکه این اتفاقات مثبت، تحرکات ورزشیست که در سطح شهرستان ها به ویژه شهرستان سیرجان رخ می دهد، تصریح کرد: این رخدادها چه در حوزه ی ورزش قهرمانی و چه ورزش همگانی در این شهرستان چشمگیر بوده است. که ضمن تشکر ویژه، باید گفت، هنوز جای کار بسیار است و باید تلاش فراوان کرد تا به جایگاه اصلی ورزش سیرجان و به ویژه ورزش استان کرمان در سطح کشور برسیم.

وی یادآور شد: یکی از برنامه های کوتاه مدتی که در سطح شورای عالی ورزش استان در بحث ورزش قهرمانی داشتیم، رقابت های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا بود که خدارو شکر بهترین کاروان ورزشی ادوار تاریخ استان کرمان را با 23 نماینده (12 نماینده در ورزش آسیایی و 11 نماینده در ورزش پاراآسیایی) در رقابت های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا شاهد بودیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به اینکه بعد از مدت ها در رقابت های آسیایی شاهد افزایش تعداد ورزشکاران بودیم، ابراز امیدواری کرد: برای سال های آتی شاهد افزایش مدال آوری ها در این بخش نیز باشیم.

امیری خراسانی با تأکید بر هدفمند کردن بودجه های ورزشی در سطح استان کرمان گفت: به دنبال این هستیم تا با این کار، بودجه ها در رشته های ورزشی قهرمان پرور صرف شوند.

وی با قدردانی از رزم حسینی، استاندار اسبق کرمان افزود: برای این برنامه، وی خیلی پیگیر بودند و هم اکنون نیز آقای فدایی هم این کار را دنبال می کنند.

 وی تصریح کرد: ما برای انجام این کار به دنبال یک همت استانی هستیم تا نتایج آن را برای بازی های المپیک و پاراالمپیک ببینیم.

امیری خراسانی به نمایندگان قبلی استان کرمان در المپیک اشاره کرد و یادآور شد: ما در المپیک بارسلون، حسین اسلامی را در رشته ی دوچرخه سواری داشتیم که هم اکنون رییس هیئت دوچرخه سواری استان هستند و زهرا نعمتی نیز در المپیک ریو 2016 حضور داشتند.

وی با اعلام اینکه با توجه به پتانسیل های ورزشی استان کرمان، این سهم شایسته ی استان کرمان نیست، بیان داشت: متأسفانه ما حرکات واحدی نداریم و با برنامه ی مشخصی جلو  نمی ریم، این در حالیست که باید همه ی ارگان ها با پتانسیل های خودشان جلو بیایند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: با توجه به ظرفیت های استان کرمان در زمینه ی بنگاه های اقتصادی، باید بتوانیم از این پتانسیل ها به نحو احسنت استفاده کنیم تا با حمایت از رشته های ورزشی مدال آور و پرورش ورزشکاران، ورزش استان را به جایگاه اصلیش برسانیم.

امیری خراسانی با اعلام اینکه به عنوان خادم جامعه ورزش و جوانان از بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی، پاسخگوی تمام مسایل هستم و شرمنده ی استان کرمانم، افزود: طی مدت یاد شده تاکنون هیچ کار مثبتی که شایسته و در شأن ورزش استان و جوانان است، نتوانستیم انجام دهیم، البته یکسری ارتقاء در سطوح مختلف داشته ایم اما این ارتقاءها باید تا جایی پیش رود که استان کرمان بر اساس پتانیسیل هایی که دارد، جزو سه استان برتر کشور باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بحث بودجه های ورزشی اشاره و تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه به لطف خداوند و تلاش های مسئولان به ویژه نمایندگان مجلس یک اتفاق مثبت رخ داد و آن تخصیص 27 صدم از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده بود که در قانون آمده در بحث ورزش همگانی استفاده شود، یعنی نباید برای ورزش قهرمانی هزینه شود، در صورت انجام این کار از نظر بازرسی باید جواب دهیم.

امیری خراسانی معضل اعتبارات دولتی را از مهمترین مشکلات حوزه ورزش دانست و یادآور شد: امسال وزارت ورزش بخاطر اینکه سهم 10 درصدِ بودجه های فدراسیونی که برای هیئت ها استانی هست تخصیص پیدا کند، پول را به حساب ادارات کل استان ها واریز کرده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان بیان داشت: متأسفانه سهم یک هیئت ورزشی استان 900 هزار تومان، هیئت فوتبال 11 میلیون، هیئت جانبازان و معلولین با آن همه قهرمان، 7 میلیون تومان است و این شرایط خاص رشته های ورزشی و نیاز آنها به حمایت بیشتر را می رساند.

 امیری خراسانی گفت: در زمان رزم حسینی، استاندار سابق کرمان، طرح استفاده از پتانسیل معین های اقتصادی برای رشته های مدال آور به نحو احسنت پیاده شد و به نتایج خوبی نیز رسیدیم که متأسفانه با استعفای وی ناتمام ماند.

وی افزود: امروز  پیگیر هستیم تا با کمک فرمانداران، نمایندگان مردم در مجلس، ائمه جمعه و ... که همه تأکید روی ورزش دارند، بتوانیم با هدفمند کردن بودجه های ورزشی به ورزش استان کمک کنیم.

 امیری خراسانی تصریح کرد: یکی از شهرستان هایی که بنگاه های اقتصادیش نقش پررنگی در ورزش منطقه داشته اند، بنگاه هایی چون:  جهاد نصر، گل گهر، مس، باشگاه شهرداری و ... بوده است که همین جا از همه ی آنها قدردانی می کنم.

وی یادآور شد: این در حالیست که در قلعه گنج با حضور بنیاد علوی اتفاقات مثبتی رخ داده،  ولی در بحث ورزش به ویژه رشته ی فوتبال کار خاصی انجام نشده است.

امیری خراسانی با اعلام اینکه باید از معین های اقتصادی این شهرستان تشکر کرد و دستشان را بوسید، خطاب به آنها افزود: به دنبال این هستیم با همت شما، معضلات و مشکلات ورزش استان به ویژه در بحث بودجه های عمرانی را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ب

شورای ورزش شهرستان سیرجان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.