باقری گفت: معلم باید مهارت‌های یادگیری را به دانش آموز منتقل کند، فاصله با یادگیری از آسیب‌های بزرگ معلمان است.

توسعه کشور در گرو تربیت صحیح/ فاصله از یادگیری؛ گریبانگیر معلمانبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید آموزش و پرورش با حضور عباسعلی باقری مدیر کل سابق شهر تهران و عبدالرضا فولادوند مدیر کل جدید تهران صبح امروز در تالار فرهنگ برگزار شد.

در این مراسم باقری با اشاره به اینکه نجات هر کشور و سازمانی به تعلیم و تربیت وابسته است، گفت: کشورهای پیشرفته در تجربیات خود به این نکته مهم تاکید کرده‌اند.

وی ادامه داد: خانواده و آموزش و پرورش 2 رکن مهم تعلیم و تربیت است و در این میان خانواده اهمیتی بیشتر دارد که مغفول واقع شده است.

مدیر کل سابق شهر تهران با اشاره به شکل‌گیری ۶ سال اول زندگی هر فرد در خانواده، بیان کرد: پس از این 6 سال ادامه تربیت در خانواده، معلم و آموزگار تربیت شکل می‌گیرد.

لزوم توجه به آسبیب‌های اجتماعی

باقری با اشاره به اینکه حل مسائل اجتماعی و اقتصادی به تعلیم و تربیت صحیح نیاز دارد، گفت: علم و آگاهی لازم را داریم اما تربیت صحیح نشدیم، علاوه بر آن موضوع آسیب‌های اجتماعی معضلی است که به شدت مورد توجه قرار دارد اما در واقع به این حوزه کم پرداخته‌ایم.

وی ادامه داد: معلم ابتدایی به مثابه مربی است و هر مهارتی که قصد داریم به دانش آموزان بیاموزیم از جانب معلمان صورت می‌گیرد.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش تهران تصریح کرد: کشور وقتی آباد می شود که خانواده و آموزش و پرورشی آباد داشته باشیم.

باقری اظهار کرد: معلمان توان تسهیل شرایط یادگیری را دارند،‌ به این معنی که به مانند مربی عمل کرده و کار را برای فراگیر تسهیل می‌کنند،‌ بنابراین باید روی بعد تسهیل کنندگی توجه داشته باشیم که این امر با اجبار محقق نمی‌شود بلکه باید در دانش آموز احساس نیاز شکل گیرد.

وی با تاکید بر اینکه معلمان نباید دست از یادگیری بکشند، ادامه داد: معلم باید مهارت های یادگیری را بداند تا آن را به دانش آموز منتقل کند، یکی از آسیب‌های بزرگ معلمان این است که زود از یادگیری فاصله می‌گیرند.

باقری بیان کرد: برگزاری نمایشگاه و نمایش تاثیری در تربیت ندارد در عوض باید معلم را تربیت کنیم.

مدیرکل سابق آموزش و پرورش تهران گفت: در روزگار فوران اطلاعات باید بدانیم چه اطلاعاتی را بیاموزیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معلم ایرانی
۲۳:۲۶ ۱۲ آذر ۱۳۹۷
دوست عزیز معلمی که با سی دانش اموز تو یه کلاس سرو کار داره با مشکلات مختلف واسیبهای فراوان از طرفی خود معلم با هزار تا مشکل اقتصادی وقسط ووام وبدهی سروکله میزنه بعدشم جایگاه ها در اموزش وپرورش براساس روابط داده میشه این معلم چگونه می تونه علمی وحساب شده با اسیب برخورد کنه در صورتی که خیلی از مدیران فقط می خوان دانش اموز یه چیزی حفظ کنه وفقط مصور سازی وفیلم بازی کردن واسه رضایت ستادی ها کارا رو برنامه ریزی می کنه ازطرفی اونقدر کارا سیستمی وبیهوده گردن مدیر مدرسه انداختند که فقط به همونا بیشتر نمیرسه بعدشم با ده ر.وش معلم استخدام کردند وهیچ اموزش مشترکی به اونا ندادند که یه رویه ی هماهنگ تو مدارس شکل بگیره یکی از نهضت یکی حق التدریس یکی سرباز معلم یکی اصلا دیپلم بیکار بوده سر از اموزش وپرورش دراورده بالاخره یه معجونی که بچه های منو شما بایستی اموزش ببینند خوب معلومه که فقط اونارو اموزش حفظ کردن همراه با تنفر از درس ومدرسه ومطالعه بار میارند بعد میان توجامعه هیچ کاری بلد نیستند البته تو دبیرستانا وحتی بعضی دانشگاه ها هم وضع بهتر نیست فقط کمتر دیده میشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آخرین اخبار