پیام‌رسان گوگل Hangouts سال ۲۰۲۰ از کار می‌افتد

اخبار منتشر شده از شرکت گوگل حاکی از این است که این شرکت قصد دارد Hangouts را در سال ۲۰۲۰ متوقف کند.

پیام‌رسان گوگل Hangouts سال 2020 از کار می‌افتدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سایت 9to5Google در خبرهای خود درباره شرکت گوگل منتشر کرد که یک منبع آکاه از برنامه‌های آینده Hangouts ادعا کرده است که این سرویس پیام‌رسان در سال 2020 حداقل برای کاربران از کار خواهد افتاد. با این وجود، Hangouts Chat و Hangouts Meet جزوی از برنامه‌های G Suite به کار خود ادامه خواهند داد. این پلتفرم از زمان آغاز فعالیت خود، دچار تغییرات زیادی شده است اما گوگل تمرکز اصلی خود را برای توسعه، روی دیگر سرویس‌های پیام‌رسان خود، Allo و Duo گذاشته است.

گوگل پیام‌رسان Hangouts را در سال 2013 جایگزین اپلیکیشن Google Talk کرد. این سرویس به منظور ارسال و دریافت پیام و چت گروهی در اندروید به حساب می‌آمد و یک سرویس چت ساده برای نسخه دسکتاپ Gmail به حساب می‌آمد. برنامه Hongouts احتمالا در آینده پیام کوتاه را هم دریافت خواهد کرد در نتیجه یک اپلیکیشن هم پیامک و هم پیام‌های Hangouts را دریافت خواهد کرد اما پیاده‌سازی آن بعید به نظر می‌رسد.

پس از آن گوگل تصمیم به راه‌اندازی یک سرویس پیام دیگر به نام Messages افتاد که در نهایت نام آن به Android Messages تغییر یافت که بعدا یکسان‌سازی آن را با سرویس پیام کوتاه پس از یک سال متوقف کرد. چند سال بعد، گوگل سرویس‌های پیام‌رسان Allo و Duo را راه‌اندازی کرد که بسیار برای کار کردن ساده هستند و به عنوان محصولات جدید گوگل به حساب می‌آمدند. در نتیجه Hangouts بیشتر به قالب یک سرویس چت گروهی کسب و کار یا همکاری یا خدمات ارتباطی به حساب آمد. به هر حال، هرچیزی که گوگل از توسعه و راه‌اندازی Hangouts آموخته، در حال حاضر بخشی از دی‌ان‌ای Allo و Duo شده است.

بسیاری از کاربران از برنامه Hangouts به سمت دیگر سرویس‌ها از جمله Hangouts Meet کوچ کردند اما اگر کاربری هم از این برنامه پیام‌رسان استفاده می‌کند باید بداند که گوگل قصد توقف آن را دارد. گوگل در داشتن سرویس‌هایی که مدتی مشهور بودند اما حالا از کار انداخته، دارد. Google Reader، سرویس بارکد اسکنر گوگل، Google Buzz، سایت بلاگینگ مانند توئیتر و شبکه اجتماعی +Google از جمله این برنامه‌ها بوده‌اند.

پیام‌رسان گوگل Hangouts سال 2020 از کار می‌افتد


بیشتر بخوانید: اینستاگرام قابلیت «close friends» را به بخش استوری اضافه کرد


انتهای پیام/

گوگل Hangouts در سال 2020 متوقف خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۱۱ آذر ۱۳۹۷
از همون اول هم این برنامه روی دستگاه ها الکی و بلا استفاده بود!
آخرین اخبار