وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع صاحبان صنایع در کاشان با تاکید بر تعامل وزارت صمت با صنعتگران و معدن داران گفت: مهمترین کار من در این مسئولیت اینست که دیوار بین این وزراتخانه با صنعتگران کوتاه شود.

وزیر صمت کاهش فاصله بین وزراتخانه با صنعتگران را مهم‌ترین وظیفه خود برشمردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رضا رحمانی، در جمع صاحبان صنایع شهرستان‌های کاشان و آران وبیدگل در خانه تاریخی عامری‌ها گفت: باید دیوار بین این وزراتخانه با صنعتگران کوتاه شود تا فاصله‌ای بین آن‌ها وجود نداشته باشد و مهمترین کار من در این مسئولیت همین است.

وی با تاکید بر اینکه شرایط کشور شرایط خاصی است افزود: همه صنعتگران و تولیدکنندکان از این وضعیت خبر دارند که باید راهی برای رفع این مشکلات پیدا کرد.

به گفته وی، همه مشکلات کشور قابل حل است و با عوض کردن نگاه و دیدگاه‌ها قابل اصلاح و برطرف شدن است.

وزیر صمت، گوش دادن به مشکلات صنعتگران را عامل انگیره به وی برای خدمت بیشتر به مردم و بخصوص تولیدکنندگان دانست و گفت: با این تعامل در برطرف کردن مشکلات آنان مصمم‌تر می‌شوم.

رحمانی، با تاکید بر تفویض اختیارات به استان‌ها افزود: با تفویض اختیار به استان‌ها طبیعی است که مشکلات صتعتگران و تولیدکنندگان کاهش می‌یابد.

وی همچنین با بیان اینکه مشکلات کارخانه‌ها و تولیدکنندکان باید در محل کار آن‌ها برطرف شود، گفت: در واقع، چون کاشان قطب تولید فرش ماشینی در کشور است باید با تفویض اختیار، مشکلات تولیدکنندگان این بخش در این منطقه بررسی و برطرف شود.

شایان ذکر است: کمبود نقدینگی، همکاری نکردن بانک ها، اختیار نداشتن اداره صمت در شهرستان، انتقاد از خام فروشی مواد از جمله مشکلاتی بود که از سوی برخی صاحبان صنایع بیان شد.

حضور وزیر صمت با دعوت از سوی اتاق بازرگانی کاشان، به مناسبت صد و سی‌وپنج سالگی این اتاق انجام شد. رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان گفت:مشکلات صاحبان صنایع در بخش‌های عدیده بر تولید و صادرات تاثیرگذاشته است

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان گفت: مشکلات صاحبان صنایع در بخش‌های مختلف بویژه تامین مواد اولیه، صادرات، گمرک و قیمت گذاری‌ها و عدم ثبات نرخ ارز عدیده و فراوان است که نیازمند اصلاحات و رفع مشکل برای تولیدکنندگان است.
اسرافیل احمدیه، رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان اصفهان، در جمع صاحبان صنایع منطقه کاشان با حضور وزیر صمت در اتاق کاشان گفت: این مشکلات را که به شرح زیر است در ۱۵ صفحه مکتوب کردو و به وزیر ارائه می‌کنم.

وی افزود: عدم استقبال از تاسیسات به خاطر جذاب نبودن نرخ آن، عدم تثبیت نرخ ارز و تردید سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری طرح جدید، عدم قبول محل اجرای طرح توسط بانک‌ها به عنوان وثیقه و مطالبه وثایق خارج از طرح بویژه املاک سهل البیع، طولانی شدن زمان اجرای طرح‌ها با توجه به برهم خوردن شاخص‌های اقتصادی و خارج شدن طرح ازتوجیه اقتصادی تعدادی از این مشکلات است.

به گفته وی، برخی دیگر از مشکلات صاحبان صنایع شامل استفاده از طرح رونق برای یکبار و عدم استفاده برای کار‌های بعدی باعث مشکلات جدیدی در واحد‌های تولیدی شده، خالی بودن ظرفیت برخی از واحد‌های تولیدی و عدم تعیین تکلیف چگونگی دادن مجوز‌ها به درخواست کنندگان و استفاده از ظرفیت خالی کارخانجات همان تولید بدون کارخانه که مشکل آن هنوز رفع نشده، مشکلات فروش داخل و شدت تحریم‌ها و پرداخت تسهیلات باعث انبارشدن تولید‌های واحد‌ها شده که فکر اساسی می‌طلبد، فروش مدت دارتولیدات منجر به کاهش سرمایه درگردش شده نتیجتا مدت تاخیر در پرداخت اقساط تامین اجتماعی و سایر موارد و نهایتا موجب عدم احراز شرایط واحد جهت دریافت تسهیلات سرمایه در گردش شده است.

احمدیه در پایان افزود: مشکلات تامین مواد اولیه صنعتی و ثبت سفارش که به سهولت نیست و نیاز به اصلاح دارد، بالا رفتن قیمت تامین مواد اولیه وتاثیر بسزای آن در قیمت تمام شده کالای تولیدی و معلوم نبودن قیمت‌های فروش و نیزعدم کشش بازار مصرفی در خصوص افزایش قیمت ها، قیمت گذاری واحد‌های کالا در گمرک و صادرات و برگرداندن ارز از دیگر مشکلات صاحبان صنایع است.

حضور وزیر صمت با دعوت از سوی اتاق بازرگانی کاشان، به مناسبت صد و سی‌وپنج سالگی این اتاق انجام شده است.

انتهای پیام/ز

وزیر صمت در اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.