مسئولان بلندپایه وزارت صنعت و اقتصاد به‌منظور حل مشکلات بحران فرش ماشینی ناشی از ارز وبازدید میدانی از وضعیت تولید صنایع نساجی و فرش ماشینی این منطقه فردا چهارشنبه 13 تیرماه 97 به شهرستان کاشان سفر می کنند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سفر نمایندگان وزرای دولت به کاشان با حضور محسن صالحی نیا، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت سرکار خانم مهندس نصراللهی مشاور وزیر درامور نساجی و سرکار خانم مهندس افسانه محرابی مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارتخانه، امیر باقری معاون امور بانکی و بیمه وزارت اقتصاد و محمدرضا حسین زاده مدیرعامل بانک ملی انجام می شود.

بازدید میدانی از وضعیت تولید در صنایع نساجی و فرش ماشینی کاشان و بحران تأمین نقدینگی و مواد اولیه این واحدهای تولیدی موضوع سفر نمایندگان وزرای دولت به منطقه کاشان است.

سفر نمایندگان وزرای صنعت و اقتصاد با پیگیری‌های مجدانه و تلاش‌های فراوان سید جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی که طی دوماهه اخیر به دنبال بحران تعطیلی صنایع نساجی و فرش ماشینی منطقه کاشان از طریق رایزنی، مکاتبه، نامه‌نگاری و گفتگو با این وزرای محترم به‌صورت مستمر و پیگیر انجام داد محقق شد.

امید است که سفر نمایندگان وزرای اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت دولت به منطقه کاشان با تصمیمات تخصصی و کارشناسانه مشکلات حوزه تأمین سرمایه درگردش و تهیه مواد اولیه به‌ویژه الیاف را برای صنایع ریسندگی و بافندگی منطقه کاشان برطرف کند و بتواند رونق اقتصادی را دوباره به این واحدهای تولیدی برگرداند و نور امید و شادابی را در دل خانواده‌های کارگران چشم‌به‌راه روشن کند.

نماینده کاشان هفته گذشته در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران خبرگزاری‌های سراسری احتمال توقف خطوط ریسندگی در منطقه کاشان و آران و بیدگل را هشدار داده و گفته بود درصورتی‌که برای تولیدکنندگان نساجی و فرش ماشینی این منطقه تأمین منابع مالی برای تهیه مواد اولیه نشود خطوط ریسندگی این منطقه ظرف دو هفته آینده دچار توقف خواهد شد که این توقف تولید می‌تواند موج زیادی از بیکاری کارگران را در این دو شهرستان کارگری ایجاد کند.

شایان‌ذکر است: 50 خط تولید از حدود 100 خط ریسندگی در کشور با فنّاوری بسیار خوب و بالا در کاشان و آران و بیدگل با فعالیت بیش از 700 واحد صنعتی نساجی و فرش ماشینی در این منطقه مستقر است که سهم 75 درصدی تولید و صادرات فرش ماشینی کشور را در اختیار دارد.

 

انتهای پیام/م

سفر نمایندگان وزرای دولت به کاشان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.