معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : امسال ۶۸ هزار کودک کرمانشاهی ۳ تا ۶ سال، زیرپوشش غربالگری تنبلی چشم قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، فرحناز محمدی معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه از اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم (آمبولیوپی) کودکان توسط بهزیستی در استان خبر داد و گفت : این طرح از آبان ماه آغاز شده و تا پایان آذر ادامه خواهد یافت.

وی گفت : غربالگری بینایی کودکان در پایگاه‌های ثابت بهزیستی در سطح استان انجام می‌شود و دستگاه‌های غربالگری سیار بهزیستی در محلات گشت زنی می‌کنند و به صورت رایگان کودکان را بینایی سنجی می‌کنند.

وی اضافه کرد: این دستگاه‌های سیار به مهد‌های کودک، مراکز پیش دبستانی و درمانگاه‌ها توسط بهزیستی فرستاده می‌شوند و معاینات بینایی کودکان نیز با استفاده از استانداردترین دستگاه‌ها صورت می‌گیرد.

معاون امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه تصریح کرد: سال گذشته ۶۷ هزار و ۵۰۰ کودک زیرپوشش این طرح قرار گرفتند که چهار هزار و ۴۵۶ نفر آن‌ها مشکوک به اختلالات چشمی بودند.

محمدی افزود: از این تعداد به میزان ۳۶۱ کودک که دارای بیماری تنبلی چشم بودند شناسایی شدند و یک هزار و ۷۸۲ نفر به عیوب انکساری مبتلا بودند.

 

 

انتهای پیام/د

اجرای طرح غربالگری چشم از آبان ماه

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.