میرشجاعیان از ورود سه دستگاه نظارتی به عدم تمکین از مصوبات هیئت­ مقررات زدایی خبر داد.

ورود سه دستگاه نظارتی به عدم تمکین از مصوبات هیئت مقررات زداییبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شادا؛​­ سید حسین میرشجاعیان اظهار داشت: برای بالابردن ضمانت اجرایی مصوبات هیئت­­ مقررات‌زدایی، دبیرخانه مشترکی را با سازمان بازرسی راه اندازی کردیم و بزودی با دادستانی و دیوان محاسبات نیز کارگروهی تشکیل می‌دهیم.

وی در خصوص عدم اجرای ۹۰ درصد مصوبات هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار، اظهار داشت: به واسطه اینکه در قانون ضمانت اجرایی خوبی برای مصوبات هیات مقررات زدایی تعبیه نشده است، شاهد عدم اجرای مصوبات این هیات هستیم.

معاون اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: البته به نظر می رسد هر چه به سمت جلو حرکت می کنیم، اهمیت این هیات بیشتر خود را نشان می دهد.

وی ادامه داد: در همین ارتباط، چندی پیش جلسه خوبی با ­سراج، رئیس­ سازمان بازرسی کل کشور داشتیم و دبیرخانه مشترکی را با سازمان بازرسی راه اندازی کردیم.

میرشجاعیان با بیان اینکه هم اکنون برای اجرای مصوبات هیات مقررات زدایی، حمایت کافی و وافی را از سوی سازمان بازرسی داریم، گفت: امیدواریم بتوانیم با دادستانی کل کشور و دیوان محاسبات نیز دبیرخانه مشترکی را راه اندازی کنیم تا ضمانت اجرایی مصوبات هیات مقررات زدایی را بالا ببریم.­­

معاون امور اقتصادی وزیر اقتصاد افزود: فلسفه حمایت و پشتیبانی سه دستگاه نظارتی کشور یعنی سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و دادستانی کل کشور از هیات مقررات زدایی این است که هم در تصمیم گیری ها و هم در اعمال تصمیمات به هیات مقررات زدایی کمک کنند.

وی همچنین در خصوص مجازات دستگاه هایی که به مصوبات هیات بی اعتنا باشند، تصریح کرد: طبق ماده ۶۰۰ قانون مجازات اسلامی بین ۶ ماه تا یک سال حبس در نظر گرفته شده است.

میرشجاعیان­ در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم تعبیه مجازات برای متخلفان از مصوبات هیات، تاکنون مصوبات ضمانت اجرا نداشته است، گفت: متاسفانه در قانون عنوان نشده است که کدام دستگاه مرجع تشخیص اجرا یا عدم اجرای مصوبات هیات است و مصوبات هیات با چه مکانیزمی باید اجرایی شود؛ اینها خلاء هایی است که وجود دارد و ما تلاش داریم با همکاری سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی کل کشور و دیوان محاسبات، این خلاء ها را از بین ببریم.

وی تصریح کرد: بدلیل وجود همین خلاءها، بسیاری ازمصوبات هیات مقررات زدایی با بی تفاوتی دستگاههای اجرایی و عدم اجرا از سوی آنها مواجه می شد.­­

گفتنی است، اخیرا ­فرهاد دژپسند، وزیر امور اقتصادی و دارایی از عدم اجرای ۹۰ درصد مصوبات هیات مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار خبر داده و گفته بود: نباید به راحتی از کنار این مساله عبور کرد، بلکه باید با بررسی دلایل عدم همکاری دستگاهها، گزارشی مستند و تحلیلی را به روسای سه قوه منعکس کنیم، زیرا این یک موضوع فرا قوه‌ای است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار