امام‌جمعه میبد گفت: توسعه خوشه کسب‌ وکار زیلو اقدامی مهم و پراهمیت برای این شهرستان محسوب می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛  آیت‌الله علیرضا اعرافی امام‌جمعه میبد در نشست توسعه خوشه کسب‌ و کار زیلو، با تبریک جهانی‌شدن زیلوی میبد، گفت: ایجاد خوشه زیلو و عملی کردن آن‌که با ورود جهاد دانشگاهی و شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد در حال اجرا است، اقدامی مهم و پراهمیت محسوب می‌شود.

آیت‌الله اعرافی افزود: بهتر است یک برنامه ۱۰ ساله جهت این امر با تعیین تکالیف برنامه‌ریزی شود و با برگزاری جلسات به‌صورت مرتب، روند انجام کار‌ها موردبررسی قرار گیرد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: زیلو، ازجمله صنایع بومی عجین شده باهنر است و در صورت حمایت از طریق آن می‌توان بدون نیاز به صنایع آلاینده در شهرستان ایجاد اشتغال کرد.

وی به لزوم تعریف چرخه زیلو از آموزش، طراحی، تهیه و تأمین مواد، بسته‌بندی و صادرات به‌خصوص به خارج از کشور اشاره کرد.

حسین فلاح فرماندارمیبد نیز در این نشست گفت: خوشبختانه با نگاهی که به احیاء صنعت زیلو و به دنبال آن در قالب موضوع محور در شهرستان مطرح شد و  این هنر صنعت  ثبت جهانی شد.

فلاح افزود:  خوشه زیلو با همراهی و همکاری جهاد دانشگاهی و شرکت شهرک‌های صنعتی کد دار و فعال‌شده است.

وی درروند اجرایی شدن خوشه زیلو قول همکاری را به جهاد دانشگاهی داد و خواستار شد اجرای خوشه بدون در نظر گرفتن مدیریت شهرستان و تغییرات این حوزه دنبال شود تا نتایج خوبی را در این بخش شاهد باشیم.

علیرضا ابوالحسنی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندارمیبد نیز گفت: با شکل گرفتن مثلث شهرک صنعتی میبد، دانشگاه و فرمانداری  کار‌های خوبی انجام‌گرفته و با ثبت جهانی زیلو  به نتایج خوبی خواهیم رسید.

ابوالحسنی افزود: با اهتمامی که فرماندار میبد و مسئولان و زیلوبافان دارند برگزاری کمیته و کارگروه زیلو و نیز تشکیل جلسات راهبردی در زمینهٔ خوشه زیلو رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/ی

 نگاه نو و موضوع محور به احیاء صنعت زیلو در میبد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار