معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان یزد گفت: دومین نمایشگاه تخصصی زیلو و زیراندازهای سنتی و یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران با مشارکت بیش از ۱۰۰ نفر از هنرمندان و صنعتگران کشور به میزبانی یزد برگزار می شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ محمدرضا دهقان مهرجردی معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان یزد گفت: دومین نمایشگاه تخصصی زیلو و زیراندازهای سنتی و یازدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران با مشارکت بیش از ۱۰۰ نفر از هنرمندان و صنعتگران کشور ۲۲ تا۲۶ آبان ماه به میزبانی یزد برگزار می شود.

دهقان مهرجردی  با بیان اینکه در این نمایشگاه توجه ویژه ای به زیلو حصیر و زیراندازهای سنتی می شود افزود :کلیه رشته های صنایع دستی از جمله خراطی مشبک معرق چوب البسه محلی تراش شیشه در این نمایشگاه نماینده دارند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه ۲۵۰ غرفه وجود دارد که ۲۱ غرفه به روستاهایی که جهانی شدند اختصاص یافته است.

توجه ویژه به اهمیت گردشگری وصنایع دستی استان

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی افزود: با توجه به اهمیت گردشگری اقدامات مختلفی برای گسترش این مسئله به خصوص در زمینه بازدید گردشگران و استفاده از این نمایشگاه انجام شده است.

وی با بیان اینکه حضور استان یزد و هنرمندان یزدی در نمایشگاه های بین المللی گمرنگ است گفت: سازمان میراث فرهنگی با پرداخت هزینه غرفه و اسکان هنرمندان در کشور مقصد از حضور هنرمندان در این نمایشگاههای خارجی حمایت می کند.

دهقان مهرجردی  گفت در این نمایشگاه بیش از ۱۰۰هنرمند تمام استان های کشور شرکت می کنند.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان با بیان اینکه در زمینه قیمت گذاری با توجه به اینکه این مسئله در اختیار سازمان صنعت معدن و تجارت است سازمان میراث فرهنگی نمیتواند در این حوزه ورود کند.

دهقان دلیل برگزار نشدن نمایشگاه صنایع دستی در بافت تاریخی را شلوغی و ازدحام و ایجاد ترافیک سنگین عنوان کرد و افزود: در صورت حل شدن معزل ترافیک در این منطقه نمایشگاه سال های آینده در بافت تاریخی برگزار می شود.

وی گفت: سال گذشته ۱۲۰ هزار نفر از نمایشگاه صنایع دستی بازدید کردند که امیدواریم با تدابیر انجام شده از جمله تخفیف ویژه برای حضور در نمایشگاه در سیستم تاکسی های اینترنتی استقبال چشمگیر تری از نمایشگاه انجام شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار