دیدار با اعضای هیأت علمی و سفرای زبان روسی از دانشگاه کازان در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد انجام شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، عبداله رادمرد رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشکده ادببات دانشگاه فردوسی بیش از ٣هزار دانشجو دارد که در ٣مقطع تحصیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه نیمی از دانشجویان ما در مقطع کارشناسی مشغول هشتند تصریح کرد: دانشجویان دکتری ٤٣٠، ارشد ١٠٣٢ و کارشناسی ١٦٠٠نفر هستند.

رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: گروه اموزشی در این دانشکده قرار دارد که با زبان‌های عربی فارسی، روسی، فرانسه و انگلیسی مشغول فعالیت هستند.

رادمرد ادامه داد: تقریبا ١٠مجله پژوهشی در این دانشکده منتشر می‌شود و یک کتابخانه عمومی که تقریبا تمام نیاز‌های گروه‌های مختلف را تامین می‌کند و علاوه بر ان هرگروه کتابخانه‌ای تخصصی برای خود دارد.

وی با اشاره به اینکه دانشکده ما سابقه طولانی‌ای دارد اظهار داشت: بزرگترین دانشکده علوم ادبیات شرق کشور را ما داریم.

دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه بی نیاز هستیم از دانشکده‌های دیگر  افزود: اما ارتباط خودمان را با گروه‌های اموزشی داخل و خارج حفظ کردیم و داریم.
 
برگزاری این همایش بدنبال امضای قراردادی بین دانشگاه فردوسی و ۱۰ دانشگاه برتر روسی صورت گرفت و از سال آینده دانشجویانی برای ادامه تحصیل بین این دو کشور منتقل می شوند و همچنین از امروز برنامه‌هایی به مناسبت هفته زبان روسی در دانشگاه انجام خواهد شد.

انتهای پیام//آ. ح


دانشکده ادبیات وعلوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد بزرگترین دانشکده علوم ادبیات شرق کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.