"شاهو محمدی" پسرک شناگری که مبتلا به سندروم داون است می‌خواهد با شنای "۳کیلومتری" خود ثابت کند داشتن یک کروموزوم اضافی دلیلی بر مخفی شدن در پستوی خانه نیست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،"شاهو محمدی" پسرک شناگری که مبتلا به سندروم داون است می‌خواهد با شنای "۳کیلومتری" خود ثابت کند داشتن یک کروموزوم اضافی دلیلی بر مخفی شدن در پستوی خانه نیست.
 
"شاهو" تنها شناگر سندروم داونی است که در ایران توانایی شنا در آب‌های آزاد را دارد، و توانایی کنترل قایق کایک را دارد، او در بین ۲۱ شناگر عادی نهم می‌شود، و از رقابت با رقبای عادی خود ابایی ندارد و کسی است که توانایی هایش در پس تفاوتش مخفی نشده.
 
این‌ها تنها نمونه‌ای از توانایی‌های "شاهو" است، "شاهو" نماد سندروم داونی‌های است که می‌خواهند فعل خواستن را صرف کنند تا بتوانند.
 
سه شنبه شاهو تابوی مخفی شدن سندروم داونی‌ها را خواهد شکست تا خانواده‌های دارای فرزند سندروم داونی به این خودباوری دست پیدا کنند که فرزند آن‌ها نیز توانایی‌های بالفعل شاهو را بالقوه دارد.
 
تعداد شاهو و امثالهم در این مرز و بوم کم نیستند، ولی فقط شاهو توانسته به لطف ممارست و پشتکار شاهو شود، به قول پدر شاهو که می‌گوید: اجازه نمی‌دهم شاهو قایم شود، او عقب مانده نیست، او فقط کمی متفاوت است.
 
"عزیز محمدی" پدر شاهو راست می‌گوید، پدر و مادر‌های دارای فرزند سندروم داون نباید از داشتن چنین فرزندی خجالت بکشند، بیماران سندرم داونی هم استعداد‌های ذاتی خود را دارند و که باید شکوفا شود.
 
به هر تقدیر، اسم "شاهو محمدی" را در گوشه ذهنتان به امانت نگه دارید، او و مربیانش تمام سعی دارند تا "شاهو" پدیده رقابت‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ باشد، او فعل خواستن را توانستن بدل کرده و یقین بدانید حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
 
انتهای پیام/م

 

"شاهو" پسری با اراده پولادین

برچسب ها: اخبار ورزشی ، شنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.