رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی از غرق ۱۰ نفر در آب‌های استان خبر داد.

حسن محمودی سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی در گفت و گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ با اعلام اینکه افراد در لحظات اولیه غرق شدن جان خود را از دست می‌دهند و فرصتی برای نجات آن‌ها وجود ندارد، گفت: در این راستا اطلاع رسانی و پیشگیری از وقوع حادثه بهترین راهکار عملی بوده تا مردم از شنا در منابع آب‌های غیر مجاز اقدام به شنا نکنند.
حسن محمودی اظهار داشت: با وجود توصیه‌های مکرر برای احتیاط خانواده‌ها و جوانان نصب تابلو ها در پشت سد ها، همچنان تعدادی از افراد چنین مکان‌های خطرناکی را برای شنا و تفریح انتخاب می‌کنند.
وی بر لزوم توجه به موارد ایمنی و هشدار‌های موجود در ارتباط با شنا در آب‌های سنگین زرینه رود تاکید کرد و گفت: با وجود توصیه‌های مکرر، عده‌ای بر اثر بی احتیاطی غرق شده و جان خود را از دست داده اند.
سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی تصریح کرد: بسیاری از افراد تصور می‌کنند تسلط به مهارت شنا مانع بروز هر حادثه‌ای می‌شود، در صورتی که حادثه همواره در کمین است و همه‌ی افراد آشنا و نا آشنا به مهارت شنا باید به هشدار‌های موجود توجه داشته و از شنا در محیط‌های نا امن خودداری کنند.
وی در ادامه از ۳ تیم فعال غریق نجات خبر داد.
باقر بهرامی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه تعداد غرق شدگان در استان امسال تاکنون به ۱۰ نفر رسیده است گفت: با توجه به موقعیت ویژه آذربایجان غربی به لحاظ تنوع رودخانه‌ای و دریاچه‌های پشت سد‌های استان این منابع آبی ضمن داشتن مزیت‌های فراوان برای استان متاسفانه حوادثی را به همراه دارد و سالانه تعداد زیادی از مردم در اثر بی توجهی و عدم آشنایی با فن شنا جان خود را از دست می‌دهند.
 
انتهای پیام/م
 

 فعالیت ۳ تیم نجات غریق در استان

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.