در سایه تلاش شبانه روزی نیروهای انتظامی مردم آذربایجان غربی و مسافران نوروزی این استان در ایام نوروز امنیت و آرامش مثال زدنی را تجربه می کنند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ فروردین ماه هر سال در برگیرنده سنتهای فرهنگی همچون عید نوروز در طبیعت یا همان  روز سیزده بدر است که در این  روز  مردم  به دل طبیعت می روند و روز خود را در دامان طبیعت سپری می کنند. اما چیزی که نگرانی و دغدغه مردم و مسافران را آرام می بخشد برقراری امنیت و آرامش توسط نیروهای انتظامی می باشد که در قالب طرح های نوروزی با حضور خود در کنار مردم و مهمانان نوروزی امنیت و آرامش را برای آنان فراهم می کنند.

سرهنگ علی ابراهیمی جانشین انتظامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ گفت: تامین امنیت و آرامش شهروندان و مسافران را از مهمترین وظایف نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت:  فرمانده انتظامی استان به منظور تأمین نظم و امنیت و کاهش عوارض و آسیب‌های احتمالی در رفت و آمدهای ترافیکی در این روزهای آخر بویژه در روز سیزده فروردین با حضور در شهرها و جاده های برون شهری برای پیشگیری از وقوع جرایم و تسهیل در آمد و شدهای ترافیکی تلاش ویژه ای را خواهد داشت.

امنیت و آرامش روزهای پایانی نوروز در سایه تلاش بی وقفه نیروهای انتظامی

سرهنگ ابراهیمی اضافه کرد: حضور گشت های انتظامی در مسیرها و جاده های برون شهری با آمادگی کامل به منظور تأمین نظم عمومی، روان سازی و تسهیل در تردد وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی، تفرجگاه ها و پارک ها می باشد که با بهره گیری از تمام توان نیروهای جمعی و کمکی و تعامل سایر سازمان های خدمت رسان از جمله هلال احمر، فوریتهای پزشکی و میراث فرهنگی انجام می شود.

با فرا رسیدن تعطیلات پایانی  نوروز، اکثر مردم در این ایام منزل خود و شهر را رها کرده و به دل طبیعت و تفرجگاه ها و خارج از شهر می روند در نتیجه شهر تقریبا خالی از سکنه می شود که زمینه برای سارقین در شهر و مجرمین مهیا می گردد. از طرفی پیشگیری از وقوع سرقت و جرم در درون شهر و برقراری امنیت در دامان طبیعت و تفرجگاه ها از مأموریت های مهم پلیس در این ایام می باشد که با تدابیر هوشمندانه اقدامات احتمالی را خنثی می کنند.

امنیت و آرامش روزهای پایانی نوروز در سایه تلاش بی وقفه نیروهای انتظامی

جانشین انتظامی آذربایجان غربی در این زمینه می گوید: نیروی انتظامی آذربایجان غربی در راستای پیشگیری از جرایم خصوصا سرقت اماکن خصوصی و عمومی با واحدهای گشتی در تمامی محلات و نقاط مختلف شهری و برون شهری بصورت شبانه روزی حضور فعال خواهد داشت، همچنین با حضور در تفرجگاه ها و دامان طبیعت حافظ آسایش و امنیت هم استانی ها و مهمانان نوروزی خواهد بود تا با ایجاد محیطی أمن و برقراری نظم اجتماعی و پیشگیری از سرقت، آرامش و نشاط بهاری را برای شهروندان و مهمانان فراهم نماید و بدین طریق موجب می شود دغدغه و نگرانی های مردم از بین برود و با خاطری خوش ایام باقی مانده را به پایان برسانند.

امنیت و آرامش روزهای پایانی نوروز در سایه تلاش بی وقفه نیروهای انتظامی

توجه به هشدارها و توصیه های نیروی انتظامی بویژه در این ایام باقی مانده و روز سیزده بدر در پیشگیری از جرایم مهم بوده و نقش انکار ناپذیری در برقراری امنیت دارد و همراهی مردم با نیروی انتظامی موجب تأمین امنیت می شود.

توصیه های پلیس در ایام باقی مانده از تعطیلات  نوروز:

بر اساس توصیه های پلیس به مردم، مهمترین نکات مورد توجه در این روزها اینست که مردم عزیز چنانچه دراین روزهای باقی مانده قصد مسافرت و خروج از منزل را دارند، از نگه داشتن پول نقد و اشیای گران قیمت از جمله طلا و جواهر در منزل بپرهیزند و آنها را به صندوق امانات بانک ها بسپارند و از افراد مورد اعتماد بخواهند تا در غیابشان به منزل سرکشی نمایند. همچنین قبل از سفر علایم خالی بودن منزل را از بین ببرند و از قرار دادن کلید منزل در محل هایی مانند زیر جا کفشی و سایر محل های قابل دسترسی خودداری کنند. همچنین بر روی دیوارها و پنجره ها حفاظ نصب کنند.

امید است با همکاریهای لازم، مردم نیروی انتظامی را در انجام وظایف محوله همراهی نمایند تا شاهد محیطی أمن در ایام باقی مانده تعطیلات نوروز باشیم.

گزارش از مهرانگیز آبروشن

انتهای پیام/ح

آماده باش نیروی انتظامی در تعطیلات پایانی نوروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.