دومین روز نشست گروه بیست شاهد دیدار روسای جمهور آمریکا و چین خواهد بود که تلاش می‌کنند درباره آتش‌بس تجاری مذاکره کنند.

آیا نشست گروه بیست به آتش‌بس جنگ تجاری آمریکا و چین منجر خواهد شد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، نشست گروه بیست که با گسست‌های چندگانه رو به رو است شنبه در دومین روز برگزاری شاهد دیدار دونالد ترامپ و شی جین‌پینگ، روسای جمهور آمریکا و چین خواهد بود که تلاش خواهند کرد درباره آتش‌بس تجاری مذاکره کنند.

سران این دو قدرت برتر اقتصاد جهان در حالی که نگاه نگران بازارهای جهان متوجه آنهاست و رویارویی آنها با اعمال تعرفه‌های گمرکی تجاری رشد اقتصادی جهان را تحت تاثیر قرار داده، قرار است اواخر روز در یک مراسم شام کاری شرکت کنند. 

شاخص وال استریت روز جمعه بر اثر خوش بینی دوباره در خصوص روابط بین واشنگتن و پکن افزایش یافت. کارشناسان آن را نشانه مثبت امضای توافقنامه تجارت آزاد جدید بین آمریکا، مکزیک و کانادا در روز جمعه در بوئنوس آیرس توصیف کردند.

کریستوفر لو، کارشناس اقتصادی اف تی ان فایننشال FTN Financial اعلام کرد: «اینکه رؤسای جمهور آمریکا، مکزیک و نخست وزیر کانادا در نهایت توافقنامه تجاری جدید امضا کردند، موضوعی بسیار مهم است که نشان دهنده وحدت آنهاست و دونالد ترامپ را متوجه این موضوع کرد که توافق احتمالی با چین نیز می تواند صورت گیرد.»

رئیس جمهور آمریکا که از چند روز قبل رویکرد مبهمی را در خصوص دیدار با شی جین‌پینگ در پیش گرفته است، اعلام کرد «نشانه های مثبتی وجود دارد و باید ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد.»

طبق گزارش خبرگزاری شین هوا، همتای چینی او نیز از دیگر سران گروه بیست خواست  «از نظام تجاری چند جانبه حمایت کنند» و همچنین وعده داد «اصلاحات» را برای باز کردن درهای بازار چین و محافظت بهتر از مالکیت معنوی پیگیری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار