نشست سران گروه بیست همراه با اختلافات فراوان بین رهبـران آن در پایتخت آرژانتین آغاز به کار کرد.

آغاز نشست گروه بیست در سایه اختلافات فراوان میان رهبران آنبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، نشست سران گروه بیست همراه با اختلافات فراوان بین رهبـران آن به طور رسمی آغاز به کار کرد.

رهبـران کشـورهای عضو گروه «جـی بیست» در حالی نشست خود را در روزهای جمـعه و شنـبه در «بویـنس آیـرس» آغاز می کنند، که سایه جنگ تجـاری بین آمریـکا و چیـن و اختلافات متعـدد بر سر موضوعـات مختلف بر این نشست سایه انداخته است. مهمتـرین این اختلافات بر سر موضوعـاتی نظیر تجـارت، آب و هـوا، و سیـاست مهاجـرتی است. اگرچه آرژانتیـن که ریاست این نشست را بر عهده دارد تلاش می کند فضای اجمـاع را ارتقا دهد، ولی به نظر می رسد فائق آمدن بر این حجـم از اختلافات فراوان، متعدد و شدید کار آسـانی نباشد.

یکی از نکات مهم این نشست، شام شنبـه شب بین دونـالد ترامپ رئیس جمهـور آمریـکا و «شی جین پینگ» همتای چینـی وی است. در واقع از زمان تصمیـم دونالد ترامـپ مبنی بر اعمال تعرفه گمرکـی دویست و پنجاه میـلیارد دلاری بر محصـولات و کالاهای وارداتـی از چین که با هدف وادار کردن پکـن به اعطای امتیـازات در روابط تجـاری بین آمریکا و چـین اعمال شده است، این نخستین دیدار بین روسـا و رهبـران دولت های بیست کشور جهـان محسوب می شود. چـین نیز در مقابل این اقدام آمریـکا، بر محصولات و کالاهـای آمریـکایی تعرفـه گمرکی وضع کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: نشست گروه 20 ، آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار