عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: شفافیت رای نمایندگان قضاوت بهتر مردم را در پی دارد.

شفافیت رای نمایندگان مجلس موجب قضاوت بهتر مردممحمدابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی به مناسبت روز مجلس  درگفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: شفافیت رای نمایندگان موجب می‌شود مردم بهتر بتوانند درباره عملکرد نماینده ها قضاوت کنند.

رضایی افزود: مردم علاقه دارند بسیاری از موضوعات را درباره نماینده انتخابی خود بدانند و به هرحال باید ببینند که مواضع و پشتیبانی‌ها و نوع برخورد نمایندگانشان با قوانین، نیاز‌ها و اولویت‌های کشور چگونه است.

مردم نسبت به رای نمایندگانشان در مجلس حساسند

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم نسبت به رای نمایندگانشان حساسند این را می شهود شفاف اعلام کرد.

وی ادامه داد: مثلاً مردم بدانند که من نظرم نسبت به لایحه اف‌ای تی اف چیست، اگر مردم بدانند که نماینده شهرشان به یک لایحه یا طرح رای مثبت داده یا رای منفی بهتر می توانند درباره عملکرد نماینده شهرشان قضاوت کنند.

رضایی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی است که با رای و اراده مردم شکل می گیرد و مهمترین وظیفه نمایندگان مجلس تامین قوانین مورد نیاز کشور و نظارت بر اجرای این قوانین است.

طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی ۱۰ آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس به‌عنوان روز مجلس نامگذاری شده است.

سیدحسن مدرس در شب ۱۰ آذر ۱۳۱۶ توسط عوامل رضاشاه به شهادت رسید و این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به نام روز مجلس نامیده می‌شود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.