رئیس بهزیستی میبد گفت: خیابان‌ها، معابر وادارات این شهرستان برای تردد معلولان مناسب نیست.

سید محسن فلاح رئیس بهزیستی شهرستان میبد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ گفت: گفت: در حال حاضر ۲۵۳۵ نفر معلول دربانک اطلاعاتی بهزیستی ثبت نام کردند که از این آمار ۱۵۸۳ مرد ۱۰۳۵ زن ۷۴ معلول اتباع ۱۲۳۵ مستمری بگیر ماهیانه و ۴۸ معلول نخاعی هستند.

فلاح شعار هفته معلولین را توانمندسازی افراد دارای معلولیت و حصول اطمینان از فراگیرسازی و برابری بیان کرد و افزود: خوشبختانه مجوز دومین مرکز روزانه سالمندان بفروئیه میبد صادر شده است و تلاش تیم مراقبان تیم مراقبین مرکز نجوا میبد در استان رتبه اول را کسب کرده است.

 رئیس بهزیستی شهرستان میبد با اشاره به مناسب سازی اماکن افزود: سد معبر مغازه ها و اختلاف سطح پیاده رو‌ها از مشکلات  ویژه معلولان است متاسفانه داروخانه ها و بانک‌ها در شهرستان مناسب سازی نشده است.

وی با اشاره به اینکه فضا‌های آموزشی و دانشگاه‌ها نیز باید مساله مناسب سازی را رعایت کنند گفت:ادارات شهرستان میبد در بحث مناسب سازی نمره نسبی کسب کردند.

فلاح  بااشاره به اینکه یک سوم معلولان میبد از معابر عمومی مناسب محروم هستند، افزود: هر چند تاکنون اقداماتی در خصوص مناسب‌سازی شهر صورت گرفته، اما این اقدامات جوابگوی جامعه معلول و افراد سالمند در شهر نیست.

 ۱۲ آذر روز جهانی معلولین نام گذاری شده است.

انتهای پیام/ی

توجه ویژه مسئولان به مسیرهای تردد معلولان

برچسب ها: بهزیستی ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار