یک مقام مسئول گفت:افزایش قیمت ارز در ماه های اخیر منجر به تسهیل روابط صادرکنندگان و رونق صادرات به بازارهای هدف شده است.

صادرات قارچ جانی دوباره گرفت/نرخ فروش هر کیلو قارچ فله 14 هزار تومانعلی صدیق پناه رئیس هیات مدیره انجمن پرورش دهندگان قارچ خوراکی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت صادرات قارچ اظهار کرد: افزایش قیمت دلار در ماه های اخیر منجر به تسهیل روابط صادرکنندگان  و رونق صادرات قارچ به کشورهای خلیج فارس، عراق و افغانستان شده است.

وی نرخ فروش هر کیلو قارچ در بازارهای جهانی را 2.5 دلار اعلام کرد و گفت: در شرایط کنونی کاهش ارزش پول ملی در برابر نرخ ارز، جانی دوباره به صادرات بخشیده است چرا که بسیاری از صادرکنندگان برای رقابت با رقبا در بازارهای هدف درصدد افزایش کیفیت و راندمان در واحد سطح هستند.


بیشتر بخوانید: تولید روزانه قارچ به 600 تن رسید/قیمت واقعی هر کیلو قارچ 11 هزار و 800 تومان


صدیق پناه ادامه داد: با توجه به خنک شدن هوا و افزایش راندمان کامپوست در فصل سرما، تولید روزانه قارچ به 500 تا 550 تن رسیده است.

این مقام مسئول متوسط قیمت هر کیلو قارچ فله را 14 هزار تومان و قارچ بسته بندی 17 تا 18 هزار تومان اعلام کرد.

وی در پایان با اشاره به اینکه طی سه الی چهار ماه اخیر 20 تا 25 درصدی قارچ تولیدی به بازارهای هدف صادر می شود، تصریح کرد: اگر وزارت جهاد کشاورزی و سایر نهادهای مرتبط صادرکنندگان را در بخش صادرات حمایت کند، در آینده ای نه چندان دور  حداقل 30 درصد قارچ تولیدی به بازارهای هدف صادر می شود.

انتهای پیام/

25 درصد قارچ تولیدی به بازارهای هدف صادر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار